نشستن ما دور میز مذاکره با ایران امری کاملاً واقع بینانه است
نشستن ما دور میز مذاکره با ایران امری کاملاً واقع بینانه است
وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی ان ان از فرصت‌های آغاز گفتگو میان ریاض و ایران و امکان توسعه روابط میان دو کشور تا سطح شراکت سخن گفت.

به نقل از روسیاالیوم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی ان ان از فرصت‌های آغاز گفتگو میان ریاض و ایران و امکان توسعه روابط میان دو کشور تا سطح شراکت سخن گفت. وزیر خارجه سعودی گفت که بر این باور است که عربستان باید در هرگونه مذاکرات احتمالی پیرامون آینده برجام مشارکت داشته باشد.

وی مدعی شد: اگر ایران زرادخانه هسته‌ای به دست آورد، عربستان و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس بیشترین کشورهای در معرض خطر هستند و حق ایفای نقش در این رایزنی‌ها دارند. به همین دلیل، کاملاً منطقی است که بخشی از رایزنی‌ها و گفتگو باشیم. از شرکای اروپایی و آمریکایی خود می‌شنویم که آنها لزوم تعامل با نگرانی‌های کشورهای منطقه را درک می‌کنند و ما باید نقشی در آن رایزنی‌ها و مذاکرات داشته باشیم.

بن فرحان ادعا کرد: ایران بارها از اهتمام به گفتگو با همسایگانش سخن گفته است سئوال این است که موضوع امنیتی چیست اگر بحث برجام نباشد؟ وی در پاسخ به سوالی در مورد میزان واقع بینانه بودن نشستن ریاض و تهران بر سر یک میز مذاکره در چارچوب هر مذاکراتی درمورد برجام گفت: من معتقدم که این امر کاملاً واقع بینانه است. نشستن ما دور میز مذاکره با ایران امری کاملاً واقع بینانه است.

وزیر خارجه سعودی در ادامه مدعی شد: از ایران می خواهیم که فعالیت های بی ثبات کننده خود را در منطقه متوقف کند و از رفتار خصمانه خود دست بردارد و اگر آمادگی برای این داشته باشد نه تنها درهای نزدیک شدن گشوده خواهد شد بلکه حتی شراکت هم در کار خواهد بود اما بدون رفع این تحرکات بسیار خطرناک بی ثبات کننده منطقه، نمی تواند که مشارکتی در کار باشد.

منبع: مهر