میزان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
میزان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
توسط امام جمعه یاسوج در نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد میزان زکات فطریه اعلام شد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت پرداخت زکات اظهار کرد: خداوند دستور به پرداخت زکات داده و این موضوع مربوط به امت اسلامی و دین اسلام نیست بلکه قبل از آن نیز وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زکات یک عمل عبادی است از نگاه انسانی و اجتماعی نیز آثار و برکات زیادی دارد اگر مردم زکات و خمس مال را پرداخت کنند فقیر و نیازمندی روی کره زمین وجود نخواهد داشت، خداوند ما را مکلف به رفع نیازهای دیگران کرده و این یک عمل عبادی است.

حسینی در ادامه افزود: در بسیاری از امور اقدام نیکوکارانه انجام می‌دهیم اما نگاه عبادی در آن نیست هرچند بدون نگاه عبادی نیز هرگونه کمکی آثاری دارد اما در زکات ذخیره‌سازی اخروی شکل می گیرد.

وی گفت: با زکات رفاه و آسایش در همین دنیا برای انسان ایجاد می شود و خداوند یکی از راه‌های رهایی از فقر را منوط به پرداخت قسمتی از اموال در قرآن کریم بیان فرموده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با درخواست از مردم جهت پرداخت زکات فطریه به نهادهای امدادی یادآور شد: بهترین راه هزینه کرد زکات فطریه از طریق جمع‌آوری توسط نهادهای امدادی و رساندن آنها به دست فقرا و نیازمندان است.

حسینی در ادامه با اشاره به میزان زکات سال جاری یادآور شد سهم زکات فطریه هر شخص بر پایه برنج ۷۵ هزار تومان و میزان زکات فطریه هر شخص بر پایه گندم ۱۸ هزار تومان است.

وی گفت: کفاره غیر عمد هر روز ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر ماه ۱۲۵ هزار تومان و کفاره عمد یک روز ۲۷۰ هزار تومان و ۳۰ روز ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امیدواریم بتوانیم با پرداخت زکات گامی برای رفع مشکلات نیازمندان برداریم.