معنوی بودن سپاه خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی
معنوی بودن سپاه خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی
اگر سپاه خاری در چشم دشمنان نظام است و سیلی بر صورت استکبار می‌زند به علت معنویت است.
فرمانده سپاه فتح استان در اولین همایش نماز، این مراسم را مقدمه برای اجلاس سراسری و کشوری نماز دانست و گفت: نماز، خمس، زکات و مسائل معنوی در سپاه یک امر بدیهی است.
سردار خرم دل با بیان اینکه سپاه به عنوان بازوی ولایت، افزود: سپاه اگر خاری در چشم دشمنان نظام است و سیلی بر صورت استکبار می‌زند به علت معنویت است و اگر معنویت از سپاه برداشته شود سپاه چیزی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه فصل ممیز انقلاب ما با دیگر انقلاب‌ها معنویت است، گفت: از جنبه تجهیزات نظامی مانند کشتی، هواپیما، قابل مقایسه با دیگر کشور‌ها نیستیم، سپاه با فعالیت هایش از دریای سرخ تا دریایی مدیترانه سبب ضعف و ذلت استکبار شده است.
سردار خرم دل با بیان اینکه معنویت سرلوحه فرماندهان سپاه فتح، حوزه‌های نمایندگی و حفاظت است، گفت: پاسدار از روزی که وارد سپاه می‌شود تا روزی که بازنشسته می‌شود معنویت همراه همیشگی او باید باشد.
سردار خرم دل به تعمیر، ساخت و تجهیز نواحی سپاه اشاره کرد و افزود: در مرکز سپاه مسجدی برای برگزاری نماز، تعمیرات حسینه سپاه برای برگزاری مراسمات حسینی و نماز و دیگر موضوعات از برنامه‌ها است.
فرمانده سپاه فتح به حساسیت‌ها در خصوص رونق معنویت در قشر‌های بسیجی اشاره کرد و ادامه داد: حضور باشکوه حلقه‌های صالحین در نماز جمعه در هفته بسیج، انتخاب پایگاه‌های الگو، برگزاری طرح صراط، نهضت روانخوانی و روخوانی قران، تشکیل ۸۰۰ گروه حول محور مسجد از نواحی، تصحیح نماز قشر‌های بسیجی، توجه به حفظ قرآن در نوجوانان و جوانان، پرورش ۶۰۰ طلبه از مجموعه‌های مختلف سپاه فتح، آموزش اذان، مکبر و اقامه در بخش خواهران، راه اندازی حلقه‌های صالحین و صادقین و بیان درس اخلاق برای فرماندهان سپاه از مسائل و اولویت‌های سپاه است که مجموعه رشد معنویت سبب رشد و قدرت نظامی سپاه می‌شود.
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح استان در این مراسم به اشرف مخلوق بودن انسان و اینکه تاج کرامت بر سر او گذاشته شده است، اشاره کرد گفت: خداوند بعد از خلقت انسان به خود احسنت می‌گوید، بناست انسان نقش خلیفه الهی و مجری شریعت الهی در روی زمین و به مقام پرستش و عبودیت و بندگی خداوند نائل آید.
حجت الاسلام حکمتی نیک به سرشت خداجویی انسان اشاره کرد و گفت: خاستگاه اصلی دین فطرت انسان است از طرفی نیروی عقل سبب شناخت انسان از خداوند متعال می‌شود، اما از آنجا که عقل در تشخیص آثار اخروی ناتوان است، پیامبران و انبیا الهی را برای سعادت انسان نازل کرده است.
انتهای پیام/