معلمان در تثبیت نظام اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند
معلمان در تثبیت نظام اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند
وزیر آموزش و پرورش در دومین کنگره 273 شهید فرهنگی شهر تهران گفت: سردمداران نهضت امام خمینی (ره) اغلب معلمان بودند و معلمان در تثبیت نظام اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند.

به گزارش خبر دیشموک،  پیش از ظهر امروز یوسف نوری در دومین کنگره ۲۷۳ شهید فرهنگی شهر تهران که در سالن خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر بیش از ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز اظهار کرد: امروز در جمع بهشتیان هستیم زیرا هر یک از شهدا در روز قیامت ما را شفاعت می‌کنند.

وی افزود: بالاتر از مقام شهید مقامی نیست و در روایات آمده است که در روز قیامت پیامبران به احترام شهدا از مرکب خود پیاده می‌شوند و شهدا را تکریم می‌کنند.

نوری با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران، خاطرنشان کرد: شهید چمران باوجوداینکه در موقعیت بسیار مطلوبی قرار داشت از همه داشته‌هایش می‌گذرد و در مسیر شهادت حرکت می‌کند، بنابراین پاداشی کمتر از شهادت نباید نصیب مردان بزرگی همانند چمران و سلیمانی شود.

وی ادامه داد: علت حادث شدن دین اسلام وجود مبارک حضرت محمد (ص) بود و علت تثبیت و ابقای دین اسلام نیز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود که با هجرت به سرزمین کربلا دین جدش را تثبیت کرد و در ادامه این مسیر حضرت رضا (ع) با هجرت به سرزمین طوس به نشر دین اسلام پرداخت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ریشه بسیاری از حرکت‌های دینی در قرون اخیر سرزمین ما به تمدن و فرهنگی بازمی‌گردد که حضرت امام رضا (ع) پایه‌گذار آن بود.

وی ادامه داد: حضرت رضا (ع) یارانی را تربیت و به نقاط مختلف فرستادند که دو وظیفه اصلی بر عهده داشتند؛ اول ترویج و انتشار دین اسلام و دوم ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظالمان بود، لذا ما شاهد شهادت بسیاری از امامزادگان هستیم.

عضو کابینه دولت مردمی افزود: تمدنی که امام رضا (ع) در بیش از یک هزار سال قبل پایه‌گذاری نمود و حضرت معصومه (س) پیام‌آور آن بود، امام خمینی (ره) در دورانی که تفکرات دین‌ستیزی رواج یافته بود به توسعه و ترویج فرهنگ رضوی پرداخت و باهدف زمینه‌سازی ظهور قیام امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نظام اسلامی را پایه‌ریزی کرد.

 وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل معلمان در تثبیت نظام اسلامی، اضافه کرد: سردمداران نهضت امام خمینی (ره) اغلب معلمان بودند، معلمانی همچون شهید همت که کلاس درس را رها کرد و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مشق عشق پرداخت و یا شهید مطهری که در برابر اسلام‌ستیزان با قلم خود از اسلام دفاع کرد و شاگردانی را در این مسیر تربیت کرد.

 نوری بابیان اینکه در تاریخ انقلاب نیز هر جا بنگری عنصر معلم وجود داشته و همواره نقش سازنده‌ای در تثبیت و استمرار نهاد انقلاب داشته است، اظهار کرد: جامعه معلمان کشور در دوران دفاع مقدس پنج هزار شهید فرهنگی داده است و معلمان پرچم‌دار تمدن بزرگ رضوی و عامل تثبیت دین اسلام بوده‌اند.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم بعث عراق در دوران جنگ اظهار کرد: دشمن جنایتکار با بمباران مناطق مسکونی و مدارس، حمله شیمیایی به مناطق غرب کشور دست به جنایت می‌زد اما ما نشان دادیم که نظام اسلامی داریم و جنایت‌های دشمن را به‌مانند خودش مقابله‌به‌مثل نمی‌کردیم، زیرا آموزه‌های دینی ما چنین گفته است.

وی ادامه داد؛ خدا رو شکر که نظام اسلامی را به تثبیت رساندیم و امروز مسئولیت ما گسترش معنویت و اخلاق و برپایی عدالت و اقامه شعائر اسلامی است.

گفتنی است: در پایان این مراسم آئین رونمایی از کتاب یادواره ۲۷۳ شهید فرهنگی شهر تهران همراه بازندگی نامه شهدا برگزار شد.