مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از نماینده ولی فقیه در استان یاد بگیرند+تصاویر
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از نماینده ولی فقیه در استان یاد بگیرند+تصاویر
نماینده ولی فقیه در استان: قطعاً یک عده‌ای به دنبال شکست این میدان هستند؛ این یک خطا و ظلم بزرگی در حق مردم است و مانع تراشی و سنگ‌اندازی از طرف هر کس باشد، قابل تحمل برای ما نیست و برخورد خواهیم کرد.

حدود دو ماه از زمزمه‌های راه‌اندازی میدان میوه‌ و تره‌بار یاسوج می‌گذرد و با وجود اینکه بیش از یک ماه است که این میدان راه افتاده است، هنوز برخی از افراد سودجو، دلالان و مافیای میوه و تره‌بار در پی سنگ‌اندازی و کارشکنی هستند تا میدان میوه و تره‌بار در یاسوج شکست بخورد. سودی که این دلالان ظالمانه از مردم کم‌برخوردار این استان به دست می‌آورند، آنقدر هنگفت است که حاضرند برای حفظ آن دست به هر عملی بزنند. متأسفانه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه هم که مصوب شده بود با این میدان همکاری کنند، هنوز به وظایف خود به درستی عمل نکردند.
اما در این میان آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج، امروز در بازدید از میدان میوه و تره‌بار یاسوج، ضمن ظالمانه خواندن اقدامات بعضی از افرادی که سنگ‌اندازی می‌کنند، بیان کرد که حتماً مسائل مربوط به میدان را پیگری می‌کند.
در این بازدید که ظهر امروز (یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰) در میدان میوه و تره‌بار برگزار شد، سرمایه‌دار میدان میوه و تره‌بار در حضور نماینده ولی فقیه گفت: در گذشته یک نفر می‌خواست تأمین کننده‌ی میوه‌ها باشد، اما الأن هر کس که توان دارد، می‌تواند کالای خود را عرضه کند. در اینجا رقابت حاکم است و عرضه و تقاضا قیمت را تأمین می‌کند. اما عده‌ای که منافع خاصی در این زمینه داشتند، الأن نقطه مقابل ما هستند. دستگاه‌های متولی هم متأسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نداده‌اند.
وی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید انجام می‌شد اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید کشاورزان را توجیه کنند تا کالا را به شهرهای دیگر نفرستند. جهاد کشاورزی تا حالا هیچ کمکی به ما نکرده است. تنها رقیبی برای ما به نام تعاون روستایی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ظرفیت سردخانه‌ها در دست افراد خاصی است و با ما همکاری نمی‌کنند. بعضی از افرادی که سردخانه‌ها را در اختیار دارند، با راه‌اندازی میدان موافق نیستند. چرا در سال آینده کسی باغش را به سردخانه‌ها نمی‌دهد و در میدان عرضه می‌کند.
وی افزود: بخشی از این سردخانه‌ها مربوط به تعاون روستایی و بخشی از آن مربوط به اشخاص است. مصوب داریم که بخشی از این میوه‌های موجود در سردخانه‌ها متعلق به میدان میوه و تره‌بار یاسوج است. اما صاحبان سردخانه‌ها موافق نیستند.
سرمایه‌دار اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در تأمین سیب است. سیب در استان بارگیری می‌شود و به شهرهای دیگر فرستاده می‌شود، آنوقت ما باید این سیب را با قیمت بالاتری از همان شهرها دوباره وارد یاسوج کنیم. اگر کسانی که در سردخانه میوه دارند میوه‌هایشان را به میدان بیاورند، این مشکل حل می‌شود.
وی ادامه داد: دلالان میوه‌ها را به قیمتی ناچیز می‌خرند، در سردخانه‌ها نگهداری می‌کنند و در اوج بازار به همین مردم به قیمت چندبرابر می‌فروشند. ما انتظار داریم به اندازه نیاز و توان میدان، میوه در میدان تأمین شود.
آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد: راه‌اندازی این میدان کار ارزشمندی است. من از دستگا‌ه‌ها و همه اداراتی که می‌توانند در این عرصه کمک کار میدان و تره‌بار باشند، می‌خواهم که کمک کنند تا این مسأله راه افتد و این کار شکست نخورد.
وی در ادامه گفت: قطعاً یک عده‌ای به دنبال شکست این میدان هستند و این یک خطا و ظلم بزرگی در حق مردم است و مانع تراشی و سنگ‌اندازی از طرف هر کس باشد، قابل تحمل برای ما نیست و برخورد خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: چیزی که امروز مردم نگران آن هستند، قیمت‌های بالایی است که با سود ظالمانه به مردم تحمیل می‌شود که شکایات مردم را نیز در پی داشته است. باید خود بازار هم همکاری و احساس مسئولیت کند. بازار مورد اعتماد مردم است. بازاری‌ها باید نسبت به زندگی مردم تعهد داشته باشند.

وی در پایان گفت: من انشاالله حمایت، سفارس و تأکید می‌کنم. با آقای استاندار هم صحبت کردم. قبلاً هم راجع به این مسائل صحبت کرده‌ایم. منتها شما باید محکم پای کار بایستید. مقاوم باشید تا کار پیش برود. در همه دنیا هر شهری یک میدان میوه و تره‌بار دارد. عجیب و غریب است که مرکز استان ما این میدان را ندارد. یکی از کارهای اصولی نیز همین میدان میوه‌ و تره‌بار است و انشاالله مورد حمایت قرار می‌گیرد.
یکی از فروشندگان میدان میوه و تره‌بار نیز ضمن رضایت از راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار در یاسوج گفت: ما سود بسیار کمی روی میوه‌ها داریم. کسانی در پی این هستند که بازار ما را خراب کنند تا این میدان راه‌اندازی نشود.
یکی از بازاریان گفت: اگر مسئولان ذیربط، قوانین را اجرا کنند، میدان راه می‌افتد. یکی دیگر از بازاریان و فروشندگان میدان میوه و تره‌بار یاسوج نیز عنوان کرد: متأسفانه در این شهر عده‌ای سودجو و مافیای میوه، سود بسیاری از میوه‌ی این استان می‌برند. سودشان در این است که این میدان جان نگیرد. ما هم از مردم شریف و محترم استانمان تقاضا داریم که نگذارید بازار میوه و تره‌بار در دست این افراد سودجو بیفتد.

به گزارش خبرنگار، با بازدید امروز نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد از میدان میوه و تره‌بار امیدی در دل سرمایه‌گذار این میدان به وجود آورد. حمایت آیت الله سید نصیر حسینی از میدان میوه و تره‌بار، می‌تواند موجب ممانعت از سنگ‌اندازی دوباره‌ی دلالان و سودجویان شود. اگر دیگر مسئولان استانی نیز همچون امام جمعه شهر یاسوج پای کار باشند و از نزدیک مشکلات و مسائل موجود در استان را مشاهده و بررسی کنند، مسائلی مثل مسئله میدان میوه و تره‌بار یاسوج به راحتی قابل حل خواهد بود.