مسئولان عرصه ورود بسیج به مسائل عمومی را فراهم کنند
مسئولان عرصه ورود بسیج به مسائل عمومی را فراهم کنند
سردار شریف بااشاره به اینکه پیام رهبر معظم انقلاب درباره بسیج به مسئولان هم مربوط می شود،گفت: مسئولان باید عرصه ورود بسیج به بستر‌های عمومی را فراهم کنند تا مشکلات حل شود.

ر

سردار رمضان شریف عصر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در ساری، ضمن تبریک هفته بسیج، و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به تبیین پیام چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره بسیج که در این هفته صادر فرمودند، پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه موضوع و اهمیت بسیج و گذشته افتخار امیر بسیج را مورد تاکید قرار دادند.

سخنگوی کل سپاه با اشاره به متن پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر سابقه و تجربه و توانایی بسیج که میتواند راهگشا و مشکل گشا باشد، افزود: این پیام برای خود بسیجیان هم هست تا شاداب‌تر و با انگیزه‌تر در حوزه‌های تخصصی خود حاضر شوند.

سردار شریف ادامه داد:بسیج در دوران در دفاع مقدس وقتی حضور داشت، جبهه، اقدامات، آموزش و خاکریز‌ها مشخص بود. اما در عصر امروز، قبل از هرچیزی بسیجیان باید عمیقا فکر کنند مشکل جامعه چیست آیا در حوزه فرهنگی، حوزه امیدآفرینی، معیشت و اقتصادی و یا در حوزه فشار و هجمه رسانه‌ای دشمن مشکل است و یا اینکه در حوزه پیشرفت‌های علمی و دستیابی به سرشاخه‌های علمی مشکلی وجود دارد. از همین رو یک رسالتی بر بسیجیان است تا مشکلات را اولویت بندی کنند.

سخنگوی کل سپاه با تصریح بر تجربه و سابقه بسیجی‌ها که درهرجا ورود پیدا کردند، مشکلات حل شد، خاطرنشان کرد: بسیجیان با اخلاص و انگیزه و به ویژه با همت و پشتکار مشکلات را حل کردند که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است که به برکت حضور بسیج دشمنان در همه عرصه‌ها ناکام ماندند که رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند اگر بسیج در دوران دفاع مقدس نبودسرنوشت جنگ به گونه دیگری رقم میخورد و این واقعیت ثابت شده است.

سردار شریف در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به اینکه پیام رهبر معظم انقلاب درباره بسیج به مسئولان هم مربوط می‌شود، اضافه کرد:نکته دوم و بارز این پیام آن است که مسئولان و اداره کنندگان جامعه قدر این نیروی باانگیزه و مخلص و متراکم و کم هزینه را بدانند.

سخنگوی کل سپاه با اشاره به اینکه امروز درحوزه محیط زیست، معیشت، تولیدات کشاورزی و سایر موضوعاتی که به توده مردم مربوط است نیاز است در یک جهاد علمی از ظرفیت بسیج استفاده شود، گفت: الان تغییر الگوی کشت یک ضرورت است و امروزه بسیجیان متخصص در حوزه کشاورزی یک میدان عظیم برایشان باز است. امروز با کمبود آب مواجه هستیم حتما بسیجیان دراین حوزه ورود کنند.

سردار شریف به ورود بسیج در حوزه‌های کارآفرینی و معیشتی و … تصریح کرد: مسئولان باید عرصه ورود بسیج به این بستر‌ها را فراهم کنند تا مشکلات حل شود.

سخنگوی کل سپاه با اشاره به ریشه کنی فلج اطفال در کشور یادآور شد: دریک مقطعی وزارت بهداشت در جریان ریشه کنی فلج اطفال از ظرفیت بسیج استفاده کرد که مسئول سازمان بهداشتی جهانی آن دوره گفته است ایران به عنوان الگو درخشید.

سردار شریف به عرصه ورود بسیج برای مقابله باکرونا و حضور آن در واکسیناسیون هم اشاره کرد و یادآور شد: وقتی واکسن به اندازه کافی تامین شد بسیج باراه اندازی پایگاه‌های واکسیناسیون بصورت سه شیف فعال بود که اگر بسیج نبود، واکسیناسیون کرونا به این سرعت صورت نمی‌گرفت.

به گفته سخنگوی کل سپاه پیام رهبر معطم انقلاب هم به بسیجیان تاکید ویژه داشت و هم به مسئولان که از این ظرفیت و ذخیره الهی برای حل مشکلات استفاده کنند.

انتهای پیام/