مردم دیشموک، جمع نشویم تا کم نشویم!
مردم دیشموک، جمع نشویم تا کم نشویم!
پاییز هزار و یک رنگ کم‌کم دارد بساطش را جمع می‌کند تا جایش را به یلدا و زمستان بدهد اما در این شرایط بیماری کرونا توصیه می‌کنیم مردم از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا خودداری کنند
پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ، خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند_ دو قدم مانده که پاییز به یغما برود/این همه رنگ قشنگ از کف دنیا برود
پاییز زیبا و هزار و یک رنگ کم‌کم دارد به انتها می‌رسد و جایش را به یلدا و زمستان سفیدپوش می‌دهد.
کم‌کم پاییز دارد تمام می‌شود و یلدا از رگ گردن هم به ما نزدیک‌تر می‌شود طولانی‌ترین شب سال و یکی از کهن‌ترین جشن‌های ما ایرانیان.
ایرانیان همه ساله با برگزاری آیین‌ها و رسم و رسوماتی طولانی‌ترین شب سال را گرامی می‌دارند و برای زمستانی بدون خوب دعا می‌کنند.
پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها میزبانان شب‌ یلدا هستند و بچه‌ها و نوه‌ها میهمان. در دورهمی‌ها بساط خوردنی‌ها رنگارنگ از انار سرخ تا هندوانه و آجیل گرفته فراهم است.
شاهنامه خوانی و فال حافظ یکی دیگر از رسم و رسومات دوست‌داشتنی طولانی‌ترین شب یلدا است و خلاصه آنقدر گل می‌گویند و گل می‌شنوند که متوجه گذر زمانِ شب یلدا نیستند.
اما آخرین یلدای قرن حال و هوای متفاوتی دارد، ویروس منحوس و کشنده‌ای به‌نام کرونا ناخواسته وارد زندگی مردم شده و هر روز شاهد افتادن جمعی از هموطنان و همشهری‌هایمان از درخت زندگی هستیم.
پاییز عجیب امسال به جای اینکه برگ از شاخه درختان بیفتد انسان‌ها افتادند و جانشان را از دست دادند و حالا کرونا ویروس منحوس در کمین دورهمی‌های شب یلدا است تا برای خودش معرکه‌ای درست کند.
متاسفانه از ابتدای شروع کرونا ویروس در اسفند سال قبل تاکنون ۵۲ هزار و ۸۸۳ هموطن را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادیم و بیش از ۵ هزار نفر هم در بیمارستان‌ها در وضعیت شدید و وخیم این بیماری هستند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد که در ابتدا این ویروس، شرایط خوب بود حالا در وضعیت مناسبی نیست. این بیماری خطرناک تاکنون جان ۳۷۶ هم‌استانی را گرفته و ۲۵۳ نفر را راهی بیمارستان‌ها کرده و بستری هستند و۲۰ نفری در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند و همه این آمارها یعنی کرونا همچنان دارد جولان می‌دهد.
حالا که کرونا نمی‌خواهد دست از سرمان بردارد به هموطنان و هم‌استانی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد توصیه می‌کنم یلدای امسال از برگزاری هرگونه دورهمی که خود می‌تواند عامل انتقال کووید ۱۹ شود خودداری کنند.
شب‌های یلدا میهمان پدر بزرگ و مادر بزرگ و دیگر بزرگان بودیم و حالا کرونا بیش‌تر از همه این عزیزان را تهدید می‌کند باز توصیه می‌کنیم برای صیانت از جان این عزیزان و همچنین جان خود و سایر اعضای خانواده، شب یلدا را در خانه بمانیم و از طریق شبکه‌های مجازی و ارتباط تصویری عزیزمان را در کهن‌ترین جشن‌مان در آخرین یلدای قرن سهیم و شریک کنیم.
دورهمی‌های شب یلدا عمده نگرانی حوزه درمان و کادر بهداشتی است بیایم با دوری از این دورهمی‌ها و برگزار نکردن آنها در کنار کادر درمانی و پزشکی گوشه‌ای از درد و خستگی آنها را کم کنیم. بیایم زنجیره این ویروس را قطع کنیم تا به یاری خداوند کووید ۱۹ کنترل و از بین برود.
بیایم یلدای ۹۹ را متفاوتی برگزار کنیم، جمع نشویم تا کم نشویم تا دو قدم مانده که پاییز به یغما برود این همه رنگ قشنگ از کف دنیا برود به این همه انسان از کف دنیا برود تبدیل نشود.

انتهای پیام/م:آ