مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند/دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به انقلاب و نظام هستند
مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند/دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به انقلاب و نظام هستند
امام جمعه یاسوج دفاع مقدس را دوران اثرگذاری برای ملت ایران دانست و گفت: بعد از آن علی رغم تهدید، تحریم و ترور ولی ملت ایران ایستادگی کردند که این استقامت و ایستادگی آنها درسی برای سایر ملت‌های آزادی خواه جهان شد.

به گزارش خبر دیشموک ،  آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت دوران دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: روحانیت برای دفاع از عزت و شرافت مردم مسلمان همیشه پیشگام و پیشتاز بوده و در خط مقدم قرار داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با تأکید بر اینکه روحانیون هیچ گاه زیر بار هیچ معاهده ننگینی را امضا نکردند و علی‌رغم تلاش دشمنان نیز منزوی نشدند، گفت: همه تلاش روحانیون حفظ دین، آزادی، معنویت، استقلال و عزت مردم بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام (رضوان الله علیه) قیام خود را آغاز کرد تا عزت و عظمت مردم لگدمال نشود، حاکمانی که  دست بیگانگان بودند بر مردم حکومت می کردند.

آیت الله حسینی ادامه داد: ملت ایران که در آن دوران بیگانگان اختیار آنها را در دست گرفته بود و در ذلت قرار داشتند با رهبری های امام امت و روحانیت مسیر خود را انتخاب کرده و به دنبال عزت، شرافت و کرامت خود بودند و در این مسیر رنج های بسیاری را تحمل کردند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای پیروزی خود با خطرات و آسیب‌های بسیاری روبرو شد، افزود: دشمنان که متوجه شدند مثل قبل مردم فرمانبردار آنها نیستند، با تحمیل جنگ هشت ساله، کودتا، تهدید، تحریم و ترور تلاش کردند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند ولی با رهبری‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جانشین خلف ایشان امام خامنه ای مدظله العالی به اهداف خود نرسیدند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در مسیر خود پیشرفت‌ها و پیروزی‌های پی در پی کسب کرد و ضربات محکمی بر پیکره‌ی دشمنان وارد ساخت که امروز این انقلاب الگویی برای مقاومت در دیگر کشورها قرار گرفته است.

آیت‌الله حسینی یادآور شد: در جنگ همه کشورهای استعماری و جبهه کفر و الحاد در برابر ملت ایران بودند ولی ایستادگی ملت ایران به آزادی خواهان جهان نشان داد که می توان در برابر ظلم ایستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دوران اثرگذاری برای ملت ایران بود، اظهار کرد: بعد از آن علی رغم تهدید، تحریم و ترور ولی ملت ایران ایستادگی کردند که این استقامت و ایستادگی آنها درسی برای سایر ملت‌های آزادی خواه جهان شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نسل‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان دوران دفاع مقدس را ندیدند و سختی ها و وضعیت اقتصادی گذشته را لمس نکردند، در این زمینه باید به شکل اصولی تبیین لازم صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی تاکید کرد: جنگ و دفاع مقدس دوران سختی بود که سرافرازانه و پیروزمندانه از آن عبور کردیم،می‌طلبد که این دوران برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود تا این نسل‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت و مشقت‌های جنگ هشت ساله بیشتر و بهتر آشنا شوند.

امام جمعه یاسوج افزود: دشمنان به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند و از هر موضوعی برای رسیدن به اهداف خود بهره می گیرند و اخیراً نیز در قضیه «مهسا امینی» شاهد این موضوع بودیم.

وی ضمن تسلیت درگذشت مهسا امینی، گفت: روزانه در آمریکا شاهد قتل و کشتار افراد بی گناهی هستیم ولی هیچ کس حتی رسانه‌ها به آن نمی‌پردازند، ولی در قضیه مهسا امینی که هنوز زوایای آن به درستی مشخص نیست، دشمنان به دنبال موج سواری هستند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دشمنان از هر مسئله‌ای در کشور برای هجمه به نظام و انقلاب استفاده می‌کنند و ضرورت دارد همه مردم در این زمینه و همچنین دیگر توطئه‌های دشمنان هوشیار و آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوران دفاع مقدس و یادواره شهدا یک ظرفیت برای انقلاب و نظام است که ضرورت دارد جوانان و افراد حوزوی با این فرهنگ شهید و شهادت آشنایی پیدا کنند.

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه برگزاری مطلوب یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه کردند.

انتهای پیام/