مردم با دیدن رفیق‌بازی و طایفه‌گری در استخدام‌ها ناامید می‌شوند / سازمان بازرسی کوتاه نیاید
مردم با دیدن رفیق‌بازی و طایفه‌گری در استخدام‌ها ناامید می‌شوند / سازمان بازرسی کوتاه نیاید
هاشمی گفت: مجموعه سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه دسترسی بیشتر مردم را با این مجموعه فراهم کنند.
مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  برگزار شد.
بصبح امروز (دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب انصاری معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور، حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین به اهمیت نظارت پرداخت و اظهار داشت: هر جا نظارت دقیقی برای برخورد با مسائل قانونی داشتیم، توانستیم کارهای خیلی خوبی را جلو ببریم و در سایه نظارت دقیق مردم هم امیدوار به دولت و حاکمیت می‌شوند.
وی با بیان اینکه خود نظارتی بعضی دستگاه‌ها ضعیف است، افزود: در بعضی جاها که نظارت کافی نبوده، با مشکلاتی مواجه شدیم وجاهایی هم بیت المال هدر رفت و عدالت نادیده گرفته شد. طبیعتاً این‌ها برای نظام اسلامی و کشور ما خسارت است.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا مردم را نسبت به انقلاب ناامید کنند زیرا جمهوری اسلامی منافع دشمنان را بر باد داده، گفت: حیف است که با سهل انگاری‌ها، مشکلاتی از درون برای کشور ایجاد شود. نباید با سهل انگاری این دستاوردها را از دست بدهیم.
حسینی افزود: برخی از سهل انگاری‌ها تعمدی است وقتی دشمن تحریم می‌کند فقط از بیرون برنامه ریزی نمی‌شود بلکه عوامل داخلی هم همدست با دشمنان همدست بوده و به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت: اگر سوء مدیریت‌ها، بی عدالتی‌ها و هدر رفت بیت المال را جمع و منابع را خوب مدیریت کنیم، مشکلات مرتفع می‌شود.
وی ادامه داد: به طور کلی همه دستگاه‌ها و مردم باید در مسیر رعایت قانون و برقراری عدالت حرکت کنند، اما همه در این مسیر حرکت نمی‌کنند و بعضی منافع خودشان را می‌بینند که دستگاه‌های نظارتی باید در این وسط کارشان را با دقت وجدیت انجام بدهند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای خوبی برای برخورد با مفسدان انجام گرفته است، گفت: همین جدیتی که دستگاه قضا و بازرسی برای برخورد با مفساد پیش گرفته با جدیت دنبال شود، چرا که به دلیل برخورد با مسائل غیرقانونی بارقه‌ای از امید در دل مردم ایجاد شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها و برخوردهای قانونی باید به موقع و سریع باشد، تصریح کرد: به طور مثال، برخی دستگاه‌ها ۱۰۰ نیرو به کار می‌گیرند و بعد از چند سال که این نیروها کار کرده‌اند و در پناه همین کار خانواده تشکیل داده‌اند، به فکر برخورد می افتند که این آسیب‌های بعدی را به دنبال دارد. در این هنگام اگر برخورد شود یک دردسر به وجود می‌آید و اگر هم برخورد نشود، بی اعتمادی شکل می‌گیرد و مردم هم از عدم برخورد نگران می‌شوند، لذا کار را باید جدی گرفت.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این حوزه‌ها تلاش‌های خوبی در سال‌های اخیر شده و رئیس کل دادگستری استان و همکارانش برخوردهای خوبی با مفاسد اقتصادی و رانت‌خواران کردند گفت: بازرسی هم برخوردهای خوبی داشته و به خصوص در زمینه بکارگیری نیروهای غیر قانونی این برخوردها قابل توجه است اما توقع این است به سرعت پرونده‌های این چنینی پیگیری شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم تنها به دنبال اجرای عدالت در همه زمینه‌ها از جمله در به کارگیری نیروها هستند که باید بر اساس امتیازات و آزمون‌ها و بر پایه قانون در استان چنین اقداماتی صورت گیرد.
امام جمعه یاسوج افزود: گاهی برخی‌ها بر اساس مسائل قومی قبیله‌ای در صدد بکارگیری نیرو هستند که سازمان بازرسی باید هوشیارانه در این حوزه‌ها عمل کرده و اجازه قانون‌گریزی به افراد را ندهد.
وی گفت: عدالت از خواسته‌های مهم مردم است در بکارگیری نیروها اگر مردم احساس کنند مسائل قومی طایفه و قبیله‌ای و منطقه‌ای و رفیق بازی وجود دارد ناامید می‌شوند.

حسینی در ادامه از معاون بازرسی کل کشور خواست تا سازمان بازرسی استان را در برخورد با چنین پرونده‌هایی تنها نگذارد و در همین خصوص تصریح کرد: جاهایی که لازم به پیگیری و جلوگیری از قانون‌گریزی است مرکز هم باید بازرسان استان را حمایت بیشتری کنند تا بتوانند در برابر زیاده خواهی‌ها ایستادگی کرده ما نیز در کنار آنها هستیم و در برابر مفاسد اعلام موضع خواهیم کرد.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین نیز با بیان اینکه سازمان بازرسی مددکار ما در دستگاه قضا خواهد بود، گفت: خدمات سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد قابل تقدیر است.
وی در ادامه از مجموعه سازمان بازرسی خواست که استخدام‌های بی ضابطه را مدنظر قرار دهند چرا که همواره مردم در این رابطه گلایه‌هایی دارند.
هاشمی گفت: مجموعه سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه دسترسی بیشتر مردم را با این مجموعه فراهم کنند.
ابوالفتح ابوالهادی رئیس سابق سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان و دادستان یاسوج، گفت: بنا به تجاربی که در سنوات گذشته دارم، مسائل کوتاهی را بیان می‌کنم.
وی افزود: همواره همه در سخنان و بیانات خود از قانون مداری و رعایت قانون سخن می گویند و این امر را نیکو می‌دانند، اما هنگام عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند. به قول معروف، «مرگ خوب است، اما برای همسایه.» تا زمانی که می‌خواهیم در قانون استثناء قائل شویم، نمی‌توان کارها را بر مدار قانون جلو ببریم. لذا همه باید پایبند به قانون باشند.