مدیران آینده استان چه کسانی هستند؟
مدیران آینده استان چه کسانی هستند؟
رسانه‌های اصلاح طلب و رجال اصلاحاتی استان چنان فشار را برای تغییر استاندار وقت «سید حسین صابری» تنها فقط چند روز بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چند برابر کردند که گویی استاندار وقت و مسئولان آن زمان کهگیلویه بویراحمد ایرانی و مسلمان نبودند.

داریوش بهنیا طی یادداشتی در خصوص پایان انتخابات ریاست جمهوری پایان دولت تدبیر و امید و آغاز دولتی با رویکرد و گفتمانی جدید چنین آورده است: بالاخره حاکمیت ۸ ساله دولت تدبیر و امید یا همان دولت مشابه و کپی برابر اصل اصلاحات در کشور و بالتبع در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به پایان است و لاجرم در هر عرصه از جمله در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ورزش، عمران و توسعه و البته در مدیریت‌ها به دنبال تغییر و تحول و اصلاح ضروری است.

در همین استان کهگیلویه و بویراحمد به یاد داریم که بعد از پایان دولت دهم یا همان دولت احمدی‌نژاد، فشارهای سیاسی و رسانه‌ای به قدری برای تغییر استاندار زیاد بود و رسانه‌های اصلاح طلب و جریان سیاسی اصلاحات چنان فشار سنگین و شبانه‌روزی وارد کردند که وزارت کشور دولت روحانی مجبور شد تغییر استانداران را از همین کهگیلویه و بویراحمد استارت زده و رضایت‌مندی ناراضیان عجول را جلب کند.

رسانه‌های اصلاح طلب و رجال اصلاحاتی استان چنان فشار را برای تغییر استاندار وقت «سید حسین صابری» تنها فقط چند روز بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چند برابر کردند که گویی استاندار وقت و مسئولان آن زمان کهگیلویه بویراحمد ایرانی و مسلمان نبودند.

تغییرات به گونه ای بود که در همان ماه‌های نخست از دربان یک اداره دون‌پایه گرفته تا شخص استاندار را تغییر دادند و البته به تغییرات طبیعی هم راضی نبودند و در صورتی که قانون و عرف به آنها اجازه می داد حتی کارمندان ناهمسو با خودشان در ادارات را نیز از نان خوردن و زندگی خلع ید می‌کردند.

خوشبختانه در آینده نزدیک دولتی با رویکرد متفاوت و معتقد به ایران برای همه ایرانیان در مسند امور قرار خواهد گرفت و البته و صد البته که با تفکر داس و کمباین در صدد درو کردن نیروها به هر طریق ممکن نیست و قطعاً از توان نخبگان و افراد توانمند با هر دیدگاهی استفاده خواهد کرد.

اما نیروهای انقلابی و متدین و البته متخصص که در این ۸ سال از بادیدگاردها کتک خوردند و از آقایان مدیر گرفته تا نماینده مجلس ناسزا شنیدند و در گوشه‌ای از یک اتاق محبوس شدند امروز برای خدمت به استان و کشور خود می‌بایست در دولت انقلابی توفیق خدمت در مدیریت ها را داشته باشند.

مدیران محترم دولت فعلی تا چند روز دیگر مهلت مدیریت آنها در دولت تدبیر تمام می‌شود و نباید به هر قیمت ممکن برای ماندن خود تلاش کنند بلکه باید پیش از ماندن مازاد بر دوران مدیریتی خود برای آماده سازی فضا در ادارات تحت امر خود جهت سپردن مسئولیت به مدیران تازه نفس کمک کنند.

متاسفانه در هشت سال اخیر به دلیل حاکمیت گفتمان فردگرایانه و تک نفره در استان بسیاری از مدیران محترم حتی اجازه تجربه مدیریتی به همفکران و دوستان خود را هم ندادند چه رسد به رقیبان که در نوع خود در تاریخ مدیریتی کشور بی‌سابقه بود.

با همه این تفاسیر اکنون استان آماده پوست‌اندازی مدیریتی با حضور مدیران انقلابی در مصادر امور است و پیشنهاد اینکه نیروهای جریان انقلاب در اداارت و دستگاه‌ها از هم اکنون در میان خود بهترین ها را جهت خدمت با مشورت و خرد جمعی انتخاب کرده تا مدیریت جدید ارشد استانی در انتخاب و معرفی مدیران در دولت جدید با مشکل و اتلاف وقت مواجه نشوند.

انتهای پیام/