مدیرانی که دغدغه حوزه فرهنگ را ندارند
مدیرانی که دغدغه حوزه فرهنگ را ندارند
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم حضور مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی بیانگر کم توجهی آنان به حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبر دیشموک، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی با تذکر به مدیران کلی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی‌کنند به خصوص شورای تامین گفت: این امر رنج‌آور و شایسته مدیران جمهوری اسلامی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عدم حضور مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی بیانگر کم توجهی آنان به حوزه فرهنگ است،  افزود: برخی از خواسته‌ها و مطالبات استان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و عمرانی قابل مطرح شدن در تریبون نماز جمعه نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علی‌رغم این موارد ائمه جمعه مسائل مهم را در تریبون نماز جمعه مطرح و تذکرات لازم را به مدیران کم کار می‌دهند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دشمنان به دنبال تضعیف نماز جمعه هستند و در این زمینه هر اقدامی و تلاشی بتوانند انجام می‌دهند چرا که متوجه اهمیت نماز جمعه شده‌اند و به همین خاطر می‌خواهند جایگاه نماز عبادی سیاسی جمعه تضعیف شود.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه در کشور و استان به وسیله حضور گسترده مردم و مسئولان تقویت شود، افزود: رسانه‌های استان تاکنون اخبار آیین‌های نماز جمعه را به خوبی پوشش دادند که جای تقدیر دارد.

وی از پیگیری برای تامین اعتبار در زمینه طراحی معماری اسلامی ایرانی در مصلاهای استان خبر داد و گفت: با وجود پیگیری‌ها اما همکاری خوبی در این زمینه صورت نگرفت.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نماز جمعه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان اجرایی است، گفت: برپایی آیین‌های سیاسی عبادی جمعه عامل بیان احکام اسلامی است و مطالبات و خواسته به حق مردم در آن مطرح می شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ پایگاه نماز جمعه در استان وجود دارد، افزود: از ۳۱ تیر تا ۷ مرداد برنامه‌هایی برای گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی و به دستور امام خمینی تدارک دیده شده است.

همچنین ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به راهکاری برای افزایش کیفیت آیین های نماز جمعه و استقبال جوانان پرداخت و گفت: جذابیت در محتواهای خطبه‌های جمعه، به روز بودن و پربار بودن مطالب مطرح شده در خطبه‌ها، زیباسازی مصلی‌ها،  استفاده از مجریان توانمند، ارتباط هرچه بیشتر ائمه جمعه با مردم و ارزیابی عملکرد نماز جمعه منجر به بهبود کیفیت نماز جمعه می‌شود.

همچنین امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نشست فرهنگ عمومی در شهرستان‌های استان نسبت به گذشته با نظم و انسجام بیشتری در حال برگزاری است، گفت:  موضوعات کاربردی در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود.

میرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر این نشست‌ها، جلسات ویژه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه با توجه به مشکلات و آسیب‌های هر منطقه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌های نماز جمعه بزرگترین و شاخص‌ترین  قرارگاه فرهنگی به شمار می‌رود و تاکنون برکات متعددی داشته است.

انتهای پیام/