مدارس مناطق زلزله زده اندیکا تا یک ماه آینده آماده خواهند شد
مدارس مناطق زلزله زده اندیکا تا یک ماه آینده آماده خواهند شد
استاندار خوزستان از آمادگی مدارس مناطق زلزله زده اندیکا ظرف یک ماه آینده خبر داد.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در پایان نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: تقسیم کار لازم پیشتر بین دستگاه‌ها انجام شده بود و امروز از هر دستگاه گزارش کار را گرفتیم.

وی افزود: خوشبختانه بحث مربوط به تکمیل پرونده واحدهایی که باید احداث شوند به اتمام رسیده و واحدهایی که بایستی بازسازی و تعمیر شوند یکهزار و ۹۵۰ واحد هستند.

استاندار خوزستان گفت: از این تعداد پرونده ۸۰۰ واحد تکمیل و ارزیابی اولیه آن انجام شده و می‌توانند هم اکنون عملیات بازسازی را جهت این ۸۰۰ واحد شروع کنند و به محض اینکه مصوبه دولت ابلاغ شود اعتبار در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم از فرصت بازسازی به بهترین شکل استفاده بکنیم.

وی ادامه داد: قرار شد پنج واحد مدرسه آسیب دیده نیز نوسازی و بازسازی شود و در عین حال ۶۰ مدرسه هم داریم که باید از طریق تعمیرات و یا اختصاص کانکس فعال شوند.

صادق خلیلیان تصریح کرد: این مدارس ظرف یکماه به بهره‌برداری خواهند رسید و کار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده تا آخر آبان ماه انشالله به تدریج هر واحد آموزشی که آماده شد، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص برخی از ضروریات هم تصمیم‌گیری شد که به تدریج که برخی از عشایر به منطقه برمی‌گردند ضروریات زندگی مثل چادر و یا برخی از مایحتاج عمومی در اختیار این دسته از هموطنان هم قرار بگیرد.

خلیلیان عنوان کرد: در عین حال برخی از مایحتاج ضروری علاوه بر سهمیه عادی مانند آرد هم تا ۲۰۰ کیسه بیشتر تخصیص داده میشود که ۵۰۰ کیسه در منطقه در حال توزیع است و  یکهزار و ۵۰۰ کیسه هم از امروز توسط امور عشایر و تعاون روستایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ر