مجموع مبتلایان کرونا تا ۲۰۲۲ !
مجموع مبتلایان کرونا تا ۲۰۲۲ !
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد در صورتیکه تغییر چشمگیری در شیوه مقابله با کرونا صورت نگیرد، تا اوایل ۲۰۲۲، مجموع مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۰۰ میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

«تدروس ادهانوم قبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (چهارشنبه) با اشاره به تسریع شیوع انواع گونه‌های ویروس «کووید-۱۹» در جهان، هشدار داد در صورتی‌که در روش‌های مقابله با ویروس «کووید-۱۹» تغییر چشمگیری ایجاد نشود، احتمالاً تا اوایل سال ۲۰۲۲، مجموع مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۰۰ میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت.

وبگاه اطلاع‌رسانی «هیل» گزارش کرد، تدروس ادهانوم تصریح کرد که هفته گذشته تعداد موارد ثبت‌شده ابتلا به کرونا در جهان، تنها شش ماه پس از عبور از ۱۰۰ میلیون نفر، از رقم ۲۰۰ میلیون نفر فراتر رفت.

وی در ادامه افزود که مجموع آمار ثبت‌شده ابتلا به کرونا در جهان کمتر از مقدار واقعی ابتلا به این ویروس ناشناخته در جهان است.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت سپس توضیح داد: «در مسیر فعلی، احتمال می رود اوایل سال آینده، ۳۰۰ میلیون آمار گزارش‌ شده ابتلا را پشت سربگذاریم اما امکان تغییر این رویه وجود دارد. ما همگی متعهد هستیم».

تدروس ادامه داد علی‌رغم آن‌که ما برای بیماری نادر با علائم تب و خونریزی موسوم به تب «ماربورگ» که شبیه به «ابولا» است و اخیراً در بیماری در غرب آفریقا تأیید شده است، هیچ واکسنی نداریم، «چندین واکسن مؤثر برای کووید-۱۹ داریم اما همچنان موارد ابتلا و فوتی‌ها رو به افزایش است».

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری همچنین در خصوص نگرانی‌ها درباره نحوثه تأثیر‌گذاری گونه جهش‌یافته دلتای ویروس کرونا بر ایمنی جمعی اشاره کردند.

«کاترین اوبرین» مدیر واحد ایمن‌سازی سازمان جهانی بهداشت گفت که هیچ عدد جادویی وجود ندارد که باید به آن برسیم و «این واقعاً به نحوه انتقال ویروس مربوط می‌شود».

وی سپس توضیح داد که به عنوان مثال در بیماری سرخک، از آن‌جایی که یک بیماری مسری است، به ایمنی‌سازی ۹۵ درصد از افراد یا واکسینه شدن آن‌ها نیاز است.

اوبرین در ادامه افزود: «آن‌چه در مورد ویروس کرونا اتفاق می‌افتد این است که گونه‌های مختلف این ویروس با قابلیت انتقال بیشتر در حال پیدایش هستند. این به مفهوم آن است که تعداد بیشتری از مردم باید واکسینه شوند تا به سطح ایمنی جمعی برسیم».

این مسئول سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: «این مرحله‌ای از عدم قطعیت علمی است به طوری که مطالعاتی‌که میزان محافظت واکسن‌ها در مقابل انتقال ویروس را مورد ارزیابی قرار می دهند، حائز اهمیت است.

طبق گزارش هیل، مقام‌های بهداشتی آمریکا ماههاست که تلاش کرده‌اند تا به مردم بفهمانند که ایده امنیت جمعی نادرست است و در عوض بر واکسیناسیون هرچه سریع‌تر تعداد بیشتری از افراد متمرکز شده‌اند.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» تاکنون دست‌کم ۲۰۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۶۹ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان چهار میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم چهار میلیارد و ۵۳۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۷۳۵ نفر از مردم جهان واکسن کرونا دریافت‌ کرده‌اند.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که هم‌اکنون ایالات متحده با ۳۶ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۱۷۹ مورد ابتلا و ۶۱۸ هزار و ۴۷۹ مورد فوتی بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ص