قرائت قرآن و اصلاح ذات البین مورد تاکید است/مراقب ترفند وتفرقه افکنی دشمن باشیم
قرائت قرآن و اصلاح ذات البین مورد تاکید است/مراقب ترفند وتفرقه افکنی دشمن باشیم
امام جمعه دیشموک گفت: در حادثه رخ داده در حرم مطهر امام رضا (ع) مواظب تفرقه‌افکنی دشمنان در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی باشیم تا در این بازی دشمنان شکست نخوریم.

به گزارش خبر دیشموک، حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نماز جمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به روزه داری و ضرورت پرهیز از روزه خواری اظهار کرد: روزه خواری اگر از روی بی اعتقادی باشد تکرار آن بسیار سنگینی دارد.

وی افزود: باید و نباید‌های دین خدا باید رعایت شود و سزاوار نیست مردم مؤمن و شهید داده در شهرشان روزه خواری کنند.

راوند ادامه داد: در ماه مبارک رمضان اگر روزه خواری کنیم باعث عذاب الهی می شود، امر به معروف انجام دهیم که امام حسین(ع) در راه احیای دین شهید شد.

خطیب جمعه دیشموک با اشاره به وظایف تک تک مؤمنان در ترویج فریضه روزه و شعائر دینی گفت: به مقدسات توجه کنیم، نباید جلوی مغازه‌ها روزه خواری شود، امور صنفی به مغازه داران تذکر دهد و جلوی این کار را بگیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار قاریان قرآنی عنوان کرد: جزء خوانی در ماه مبارک رمضان باید مسجد محور باشد که بر پدران و مادران لازم است فرزندان شان را به حضور در مساجد، نماز جماعت و قرآن خواندن تشویق کنند.

راوند ادامه داد: قرائت قرآن و اصلاح ذات البین مورد تاکید است و مسوولان باید این کار را خط مشی خود قرار دهند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به جنگ هفت ساله ناتوی عربی علیه یمنی‌ها گفت: یمنی‌ها با دست خالی در برابر این هجمه ایستادند و عربستان با درخواست آتش بس در برابر اراده مردم یمن شکست خورده است.

وی با اشاره به بیستم فروردین روز ملی هسته ای افزود: در سال ۱۳۸۵ این روز به نام روز هسته ای توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شد.

راوند ادامه داد: انرژی صلح آمیز هسته ای نیاز مهم کشور بوده که دانشمندان و شهدای بزرگی را تقدیم کرده‌ایم تا به خود‌کفایی رسیدیم.

خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به دهم رمضان سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام گفت: حضرت خدیجه(س) پس از امیرالمؤمنین علیه السلام دومین فرد ایمان آورنده به پیغمبر(ص) بوده است در دامان حضرت خدیجه کبری، حضرت زهرا(س) به دنیا و رشد کرده که ایشان مادری نمونه است.

راوند با اشاره به تعطیلات عید نوروز گفت: خوشبختانه در تعطیلات عید نوروز، بسیجیان، سپاه پاسداران، قوه قضائیه، آموزش و پرورش زحمت کشیدند که از پرسنل خدوم نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی که برای امنیت و آرامش مردم زحمت کشیدند تقدیر و تشکر ویژه می شود.

وی با اشاره به حادثه دلخراش در حرم مطهر رضوی در شانزدهم فروردین افزود: باید مواظب ترفند دشمنان باشیم که آنها با این حادثه قصد دارند بین سنی و شیعه را با تفرقه خراب کنند.

 حجت‌الاسلام راوند امام جمعه دیشموک گفت: در حادثه رخ داده در حرم مطهر امام رضا (ع) مواظب تفرقه‌افکنی دشمنان در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی باشیم که در این بازی دشمنان شکست نخوریم.

راوند با اشاره به تبلیغات دشمن برای ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان ادامه داد: در قضیه داعش، فاطمیون افغانستان تلاش های زیادی کردند و از حریم شیعه حمایت کردند.

انتهای پیام/