فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی در انتخابات را ندارند
فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی در انتخابات را ندارند
جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست اصولی وزارت کشور بی‌طرفی است و فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند و باید با بی‌طرفی این امانت حق‌الناس است را باید درست امانتداری کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست اصولی وزارت کشور بی‌طرفی است و فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند.
جمال عرف بعد از ظهر امروز (۲۶ خرداد ماه ۹۸) در مراسم تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات و حوادث سال گذشته اظهار کرد: سال قبل شاهد تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا بودیم و ابتدای سال ۹۸ امتحان دیگری گرفت و آن بارش سنگین ۲۵ استان بود که در گلستان، خوزستان و لرستان خیلی سنگین بود.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: به یاری خداوند از آزمون سیل سربلند بیرون آمدیم و پایان امسال هم آزمون تحریم‌ها را با همراهی و‌ یاری ملت ایران پشت سر می‌گذاریم.
وی در ادامه سخنان خود به دو وظیفه سیاست داخل و امنیت داخلی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین سیاست داخلی امسال وزارت کشور رویداد انتخابات ۹۸ است.
وی عنوان کرد: سیاست اصولی وزارت کشور بی‌طرفی است و فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند و باید با بی‌طرفی این امانت حق‌الناس است را باید درست امانتداری کنیم.
این مسؤول عنوان کرد: سیاست دوم قانونمندی و رعایت قانون و‌ مقررات است لذا مبنای کار عزیزان ما رعایت قانون باشد
عرف به سومین سیاست وزارت کشور اشاره کرد و‌ گفت: برگزاری انتخابات سالم بدون شائبه سومین سیاست وزارت کشور است و ما در مجموعه وزارت کشور تلاش می‌کنیم انتخابات سالم و بدون شائبه‌ای برگزار کنیم.
وی به تاکید بر برگزاری انتخابات با نشاط است گفت: ما در وزارت کشور موظف هستیم این ارکان را به درستی انجام دهیم که برگزاری انتخابات بانشاط مستلزم حضور همه سلایق سیاسی در داخل خانواده انقلاب اسلامی هستند و باید زمینه مشارکت و رقباتشان ایجاد شود.
عرف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما بحثی در جابه جا استاندار نداشتیم اما خود احمدی تاکید اصرار داشت و دلایلی داشت و من خیلی جدی نگرفتم بعد از عید فطر آمدند تا تصمیم ایشان خیلی جدی است و حتی گفت استعفا را به وزیر کشور دادم.
فرایند جایگزین فرآیند سخت و پیچیده‌ای است اما وقتی بحث آقای کلانتری شد نمایندگان به سرعت به اجماع رسیدند برای آقای کلانتری و کش و قوس نداشتیم و همزمان با آقای حق‌شناس برای گلستان انتخاب کردیم از زحمات احمدی تشکر می‌کنم.
وی افزود: کسی که در دوره نوجوانی وارد دفاع مقدس می‌شود و جان را در طبق اخلاص می‌گذارد و از کشور و‌ میهن دفاع می‌کند عنصر ارزشی است.کلانتری هم انسان با ارزشی فداکار، پرکار و عبارتی که روحانی گفت خستگی‌ ناپذیر است.

  • نویسنده : وحید آهنگ