عجیب‌ترین گرانفروشی در استان
عجیب‌ترین گرانفروشی در استان
اگر هر 2 گرم کنجد ۱۵۰۰ تومان در نانوایی های یاسوج قیمت داشته باشد قیمت هر کیلو گرم آن به یک میلیون تومان هم می‌رسد، در حالی که قیمت یک کیلوگرم کنجد خوب و باکیفیت در بازار شهر یاسوج بیش از 85 هزار تومان نیست.

به گزارش خبر دیشموک،  آنچه از بازار استان کهگیلویه و بویراحمد در یک نگاه گذرا می توان دید و احساس کرد نوعی رهاشدگی و یله شدن بازار است هر چند گرانی‌ها ریشه در جای دیگری داشته و مشکلات کلان اقتصادی به صورت کلی بر افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها اثر گذاشته اما بعضی مواقع اجحاف و گرانفروشی در بازار و رنگارنگ بودن قیمتها از این دکان به آن دکان و از این مغازه به آن مغازه بیش از گرانی ها به مردم فشار وارد می‌کند.

متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد و در شهر یاسوج نانوایی ها گویی متولی نظارت و بازرسی ندارند همچنان که با بالا رفتن قیمت نان کیفیت ها همچنان پایین است.

اما چندی است که برخی نانوایی های یاسوج با رندی هر چه تمام گرانفروشی عجیب و غریبی را به راه انداخته‌اند که نمونه آن تاکنون دیده نشده است.

نان بربری ساده در برخی نانوایی‌های یاسوج با همان قیمت مصوب ۱۵۰۰ تومان به فروش می رسد و در کنار آن نان بربری کنجدی که شاید ۳ تا ۴ گرم کنجد به هر نان اضافه شده با دو برابر قیمت یعنی به قیمت ۳۰۰۰ تومان به خورد مردم داده می‌شود.!!

این نوبر گرانفروشی در یاسوج به شمار می رود؛ آن گونه که حساب و کتاب کردیم قیمت کنجد با قیمت طلا و نقره در نانوایی‌های یاسوج برابری می‌کند.!

اگر هر ۲ گرم کنجد ۱۵۰۰ تومان در نانوایی های یاسوج قیمت داشته باشد قیمت هر کیلو گرم آن به یک میلیون تومان هم می‌رسد، در حالی که قیمت یک کیلوگرم کنجد خوب و باکیفیت در بازار همین شهر یاسوج بیش از ۸۵ هزار تومان نیست.

به گزارش فارس، معلوم نیست که چرا باید این چنین به مردم از سوی منفعت طلبان سودجو ظلم شود جالب اینکه برخی نانوایی‌ها که نام آنها نزد خبرگزاری محفوظ است نان بربری ساده پختن نمی کنند تا مردم بینوا مجبور باشند نان به اصطلاح کنجدی سه هزار تومانی از آنها خرید کرده و چنین به دنبال کامیابی خود در بازار باشند.

با این وضعیت باید پرسید که تعزیرات و صمت استان کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجا هستید؟…

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس