ظرف دو ماه آینده طرح جامع آب آشامیدنی شهرستان‌ها را به من تحویل دهید
ظرف دو ماه آینده طرح جامع آب آشامیدنی شهرستان‌ها را به من تحویل دهید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم ارایه طرح آبرسانی توسط مدیران گفت: همین بی‌برنامگی باعث شده آب استان را برای دیگر مناطق انتقال دهند.

به گزارش خبر دیشموک ،  سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواستار ارائه طرح‌هایی در راستای محرومیت‌زدایی از استان شد و گفت: رقم پیشنهادی به دولت برای محرومیت‌زدایی از استان ۱۰ هزار میلیارد تومان است و هر طرحی در راستای محرومیت‌زدایی ارائه شود در بازده زمانی دو تا سه سال تامین اعتبار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به تنش آبی در مناطق استان از جمله باشت، لوداب و دشت‌روم تا پراشکفت افزود: با دستور وزیر کارهای زیربنایی برای رفع تنش آبی و ایجاد شبکه آب پایدار در همه نقاط استان انجام شده و با کمک آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای اقداماتی در دست انجام است تا کهگیلویه و بویراحمد به شبکه آب پایدار متصل شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص تنش آبی شهرهای استان خواستار ارائه طرح توسط مدیران شد و ضمن انتقاد از آنها گفت: اولویت آبرسانی، مردم تشنه استان هستند اما متاسفانه در این زمینه طراحی ارائه نشده به همین دلیل آب استان را برای مناطق دیگری می‌برند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران گفت: مشکل سیستم مدیریتی که از گذشته بوده هنوز هم وجود دارد، آقایان برای استان فکر اساسی کنند و به جای اینکه دست روی دست بگذارند طرح ارائه دهند تا در تهران چانه‌زنی کنیم و اعتبار بگیریم.

احمدزاده با بیان اینکه اگر می‌خواهید مشکل حل شود طرح ارائه دهید تا در تهران پیگیر اعتبار آن باشم عنوان کرد: وقتی هیچ طرحی از استان ارائه نمی‌شود چطور در مرکز کشور و از مسئولان تقاضای اعتبار کنیم؟…

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرمانداران همه شهرستان‌های استان گفت: ظرف دو ماه آینده طرح جامع آب آشامیدنی شهرستان‌ها را به من تحویل دهید.

وی در ادامه پیگیر طرح آبرسانی بسیج سازندگی و آبفا به ۱۸۳ روستای استان شد و پس از اطلاع از مشکل عدم خرید لوله توسط قرارگاه امام حسن(ع) گفت: با همراهی فرمانده سپاه فتح این مشکل را در مرکز کشور پیگیری و رفع خواهیم کرد.

استاندار ضمن قدردانی از اقدامات بسیج سازندگی استان و اشاره به رتبه برتر گفت: علی‌رغم اینکه پولی به بسیج سازندگی داده نشد اما خود آنها لوله خریدند و کار را آغاز کردند که در حال حاضر عملیات آبرسانی به ۱۶ روستا از مجموع ۱۸۳ روستا انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات نهادهای حمایتی در استان افزود: هزینه بسته‌های معیشتی که توزیع می‌شود و اقداماتی که نهادهای حمایتی انجام می‌دهند توسط دولت تامین می‌شود اما چند سالی است که نقش دولت در این اقدامات حذف شده است که نقش دولت به ویژه توسط اداراتی که دولتی نیستند بیان شود.

احمدزاده همچنین بر فروش اموال مازاد دولت طبق قانون تاکید کرد و یادآور شد: قانون فصل‌الخطاب است و باید رقم ۲۰۰ میلیارد تومانی از محل فروش اموال مازاد که برای سال جاری در نظر گرفته شده تامین شود و برای فروش اموال از استانداری شروع کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خواستار ایجاد پد بالگرد در کوه‌های استان برای مواقع بحرانی از جمله آتش‌سوزی‌ها شد.

انتهای پیام/