آقایان مسئول؛ نگذارید وضعیت از این بدتر شود/ فقر و بیکاری بر سر این شهرستان سایه افکنده است
آقایان مسئول؛ نگذارید وضعیت از این بدتر شود/ فقر و بیکاری بر سر این شهرستان سایه افکنده است
امام جمعه بهمئی گفت: الان مطالبه میکنم هشدار میدهم مسئولان استان وضعیت شهرستان بهمئی را ببینند این مردم صورت خودشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه اول نماز جمعه گفت: سرمایه اصلی انسان در دار دنیا برای دار آخرت داشتن نیرو و ملکه تقواست صاحب کرامت کسی است که تقوا دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) همتای قرآن نبوت و رسالت و همتای ولایت است و چیزی از ولی مطلق خدا کم ندارد حضرت زهرا(س) هم مقام با قرآن است.

حجت الاسلام صلواتی گفت: قرآن زمینی نیست و از آسمان آمد نزول قرآن ۲۳ سال طول کشید قرآن همیشگی است قرآن حضرت فاطمه(س) در آسمان ها منصوره و در زمین فاطمه است حضرت زهرا(س) از چندین راه با قرآن ارتباط داشت یک راه مستقیم داشت و آن این بود که از وجود پیامبر اسلام(ص) آیات الهی را فرا می گرفت.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: از راه فرزندانش امام حسن و امام حسین(ع) به عنوان سفیران فاطمه(س) به پیشگاه رسول خدا(ص) می فرستاد و حضرت زهرا(س) از این فرزندان سوال میکرد که امروز چه آیه ای نازل شد؟ رسول خدا چه فرمودند؟ آیه را چه معنی کردند ؟ این آیه را با آیه دیگر چگونه هماهنگ کردند؟ حضرت علی(ع) مدینةالعلم بود فرمودن اگر تقوا داشته باشید خدا معلم شما میشود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) تجسم تقوا بود حضرت زهرا(س) بخاطر تقوای کامل شاگرد مستقیم خداوند بود حضرت زهرا (س) در بین ما نیست اما ما از جان روح ملکوتی ایشان و از اثر وجودی شان در عالم هستی بهره مند هستیم و ایشان زنده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه دوم گفت: نگاه جامع رهبر حکیم و عالی قدر انقلاب در مورد حادثه ی ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ که حضرت آقا میفرماید از یوم الله های تاریخی است و باید از این حادثه حراست و نگهبانی کنیم.

وی افزود: از نقطه های اوج ملت ایران است روزی که زنده بودن پای کار بودن با اراده و عزم بودن بصیر بودن یک ملت را در مواقع حساس نشان میدهد.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: ۱۹ دی چه بود ؟ چه اتفاقی افتاد ؟ یک مقاله سخیف به دستور دربار و رژیم طاغوت علیه امام راحل و عظیم شان که توهین بود چاپ شد امام در تبعید در سوگ فرزندشان آقا مصطفی بود مردم با امام همدردی میکردند این عظمت امام را درباریان شاه متوجه شدند و یک بی عقلی کردند و این روزنامه را چاپ کردند.

وی خاطر نشان کرد: به محض رسیدن این روزنامه به قم مردم سریع واکنش نشان دادند(قیام ۱۷ دی ) ۱۸ دی ماه طلبه ها و روحانیت درس ها را تعطیل کردند ۱۹ دی ماه اوج این حرکت بود که همه ی مردم از امام راحل حمایت کردند.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: دستگاه طاغوت مردم را سرکوب کرد اما این نقطه شروع مبارزه بودعلت اینکه رژیم طاغوت این توهین را به امام کرد چون پشتش به آمریکا گرم بود.

وی گفت: آمریکا میخواهد نظام جمهوری اسلامی را نابود کند بیش از ۴۰ سال است که آمریکا با ما دشمنی میکند در راس برنامه های استکبار کار تبلیغاتی است دشمن پیشرفت های کشور را کند میکند اما این کندی های قابل جبران است در همین اغتشاشات اخیر دست دشمن خارجی مشهود بود تبلیغات اولویت آنهاست هدفشان از بین بردن نقاط قوت کشور است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: باید روشنگری و تبیین کرد این رسالت ماست امروز سالروز ولادت حضرت زهرا(س) است به همه ی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنم همچنین روز ولادت امام راحل(ره) است این روز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به روز زن و مادر نام گذاری شده است.

وی خطاب به مسئولین گفت: خطاب به وزیر محترم کشور وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی ، رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار و مسئولان محترم استان و آن اینکه مردم شریف شهرستان بهمئی را دریابید.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: این شهرستان ظرفیت های فراوانی دارد دارای معادن بی نظیر و ظرفیت های گردشگری است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شهر بهمئی از شهرهای نفت خیز است اما حدود ۵۰ -۶۰ درصد خانواده های این شهرستان تحت حمایت نهادهای حمایتی است.

وی ادامه داد:فقر و بیکاری بر سر این شهرستان سایه افکنده است.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: به خاطر ضعف بعضی از نهادهای متولی کار و بی توجهی به آموزش کار و سرمایه گذاری و عدم نظارت ها عدم مراقبت های بعضی از مسئولین وضعیت اسف بار صندوق سرمایه گذاری در این شهرستان اتفاق افتاد.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اگر مسئولان تدابیری نیندیشند اگر به یاری این مردم نیایند اگر چاره اندیشی نکنند در آینده شاهد روند رو به افزایش آسیب های اجتماعی در این شهرستان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: باید مسئولین از قبل چاره اندیشی میکردند که این اتفاق نیفتاد.اما الان هم نگذارید شرایط از این بدتر شود اقدامی کنید.

حجت الاسلام صلواتی افزود: مردم که همدرد نمی خواهند مردم عمل میخواهند این مردم مردمی شریف عزیز وفادار به انقلاب و ارزش های انقلاب برای نظام جمهوری اسلامی هزینه دادند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: ۱۲۵ جوان این شهرستان تقدیم انقلاب شد بیش از ۶۵۰ جانباز تقدیم انقلاب کردند این مردم را دریابید.

وی گفت: وزیر محترم کشور وزیر کار رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار به یاری این مردم بیاید کمرشان زیر بار مشکلات معیشتی فقر بیکاری و ناکار آمدی بعضی از مسئولان و نهایتا این صندوق سرمایه گذاری خم شده است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: الان مطالبه میکنم هشدار میدهم مسئولان استان وضعیت شهرستان بهمئی را ببینند این مردم صورت خودشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

وی گفت: اینجا مطالبه میکنم امیدوارم مسئولان مجاهدانه وارد میدان شوند و به یاری مردم بیایند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: از مردم شریف درخواست میکنم در مسیر قانون اخلاق در مسیری که فرهنگ و اعتلای این مرز و بوم را نشان میدهد مطالبه خود را پیگیری کنید.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ