سردار مثنوی: بهترین عرصه حضور جهادگران در صحنه‌‌ی خدمت به مردم است+تصاویر
سردار مثنوی: بهترین عرصه حضور جهادگران در صحنه‌‌ی خدمت به مردم است+تصاویر
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهادگران میدان داران اصلی خدمت به مردم هستند که در حوادث مختلف جهادگونه پای کار هستند.

سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح استان در نشست سالانه مجمع گروه های جهادی بسیج استان که در سالن اجتماعات تالار فرهنگیان گچساران برگزار شد. اظهار کرد: حضور امروز جهادگران فرصتی است که از زحمات شما تشکر و قدردانی کنیم.

وی گفت: جهادگران میدان داران اصلی خدمت به مردم هستند و در حوادث مختلف نیز جهادگونه پای کار آمدند گر چه این حرکت‌ها و فعالیت جزو لاینفک زندگی جهادگران و قابل تحسین است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چیزی که از اسلام و مکتب اهل بیت درک کردیم اینکه جهاد تنها مربوط به یک فضای انحصاری نیست و در تمام عرصه‌ها حتی تهذیب نفس، اخلاق و در دفاع از ناموس و جان مردم و در هر جایی که بشر فعالیت و حضور دارد، جهاد معنا پیدا می‌کند.

سردار مثنوی عنوان کرد: جهاد اصغر و جهاد اکبر یکی از بارزترین تقسیم بندی‌ها است و روایت‌ها در این خصوص نیز داریم که جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است و در جهاد اکبر باید با نفس مقابله کرد و کسی که می خواهد میدان دار جهاد اصغر باشد باید وارد میدان جهاداکبر شده باشد.

وی گفت: جهاد اکبر یک عرصه جهاد دائمی است و امروز جهاد کبیر مرحله ای بالاتر بوده که اگر امروز مکلف به مرزبندی با نظام سلطه هستیم باید نسبت خودمان را با استکبار مشخص کنیم که در این مهم هم جهاد اصغر نهفته و هم جهاد اکبر نهفته است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روزها و شب‌هایی که جهادگران فضای گرم کانون خانواده را رها می‌کنند و در کنار مردم محروم قرار می‌گیرند و از فرصت‌های جوانی برای خدمت رسانی به مردم بهره می‌جویند چرا که خدمت به مردم طبق فرموده رهبر بالاترین نوع جهاد کبیر است.

سردار مثنوی بیان کرد: بهترین عرصه برای دلدادگان انقلاب اسلامی حضور در صحنه‌های خدمت به مردم بوده وامروز در شرایطی که تحریم‌ها بی‌سابقه است و مشکلات وجود دارد جهادگران میدان دار عرصه هستند در حالی که همه عافیت طلبی‌ها را کنار گذاشته‌اید و به میدان عمل وارد شده‌اید.

وی با اشاره به اینکه جهادگران امروز ادامه دهندگان راه جهادگران دوران دفاع مقدس هستند، افزود: امروز شما خدمت آسان و راحت به مردم ارائه می‌کنید این واقعا مظهر جهاد کبیر بوده و خدمت شما در گروه‌های جهادی یک خدمت صادقانه است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: ما امروز درگیر یک هماورد بزرگ با دشمن هستیم و در بطن این گروه‌های جهادی هم جهاد تبیین است که به جهاد سیاسی کمک می‌کند و اصل حضور شما یعنی امید به آینده و حضور جهادگران در یک منطقه و کمک به رفع مشکلات مردم یعنی جهاد علمی، فرهنگی و عمرانی این ویژگی‌های حرکت گروه‌های جهادی است.

سردار مثنوی اضافه کرد: باید قدردان این موضوع باشید چرا که کار شما یک خدمت مومنانه است و اگر بدنبال حرکت پیش برنده و پیش رونده درانقلاب اسلامی باشیم باید ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی ابراز کرد: شما جهادگران در هر منطقه‌ای که پا می‌گذارید بسیج وهمدلی ایجاد می‌کنید و مسؤولان را برای خدمت به مردم پای کار می‌آورید، در زلزله سی‌سخت اگر بنا بود این اقدامات را دولت انجام می‌داد متحمل هزینه‌های زیادی می‌شد و اما شما جهادگران موفق از این میدان بیرون آمدید.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: در حالی که مسیر رشد و تعالی را طی می‌کنید عرصه جهادگران به عرصه خدمت انسان ساز تبدیل شده است.

سردار مثنوی عنوان کرد: هرچند برخی‌ها دل مردم را نسبت به نظام خالی و دلسرد می‌کنند اما حرکت‌های جهادی شما جهادگران خود امیدآفرین است چون که خدمت را آسان و بی‌منت به مردم ارزانی می‌دارید.

وی افزود: شما جهادگران زحمت مراکز پژوهشی و دانشگاهی در جنس خدمت رسانی‌ها را کم کرده‌اید و باید از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کرد.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه باید گروه‌های جهادی را رشد و نمو داد، تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌ها نیز مشارکت مردمی است اینکه در منطقه‌ای که حضور پیدا می‌کنید اول مردم همان منطقه را در کار وارد می‌کنید و این حرکت خودش بسیار ارزشمند و نتیجه بخش است.

سردار مثنوی بیان کرد: گروه‌های جهادی از مشکلات مردم گره گشایی می‌کنند و این مولفه تمدنی ما که همان مشارکت مردمی است را به نحو شایسته‌ای به اجرا درآورده‌اند؛ اوج مواجهه حاج قاسم در آنجایی بود که به مردم آن منطقه کمک می‌کردند و حقیقتا هم در میدان و پای کار مردم بودند و حتی دیگران را هم دعوت به حضور می‌کردند و این ویژگی امروز شما جهادگران است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ