سربازان یکی از عوامل مهم در افزایش توان نظامی کشور هستند
سربازان یکی از عوامل مهم در افزایش توان نظامی کشور هستند
سردار رفیعی آتانی گفت: استقلال سیاسی و اقتصادی یک کشور با بنیه نظامی و دفاعی آن، رابطه مستقیمی وجود دارد و سربازان تشکیل دهنده این بنیه دفاعی هستند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در دیدار و نشست صمیمی با سربازان خدمت وظیفه که به همت قرارگاه فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شد با اشاره به اهمیت دوران خدمت سربازی بیان کرد: خدمت سربازی به عنوان یک تجربه جدید از زندگی جمعی، نسبت به دیگر گروه های جمعی برای جوانان ایرانی مطرح است. جوانان سرمایه‎های اجتماعی هر کشور محسوب می شوند که در تعیین خط مشی آینده نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با اشاره به نقش جوانان در فرایند سربازی در شکل‎گیری انسجام اجتماعی و هویت بخشی ملی گفت: در کشور ایران که درصد بالایی از جمعیت آن را جوانان به خود اختصاص می دهند، این سرمایه از ارزش و اعتبار بیشتری در تصمیم گیری ها برخوردار است.

سردار رفیعی آتانی اظهار کرد: هر کشوری برای دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال و مرزهای خویش، نیاز به نیروی مقتدر دفاعی دارد و بی شک میان استقلال سیاسی و اقتصادی یک کشور با بنیه نظامی و دفاعی آن، رابطه مستقیمی وجود دارد و سربازان تشکیل دهنده این بنیه دفاعی هستند.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به اهمیت احترام به پدر و مادر و حقی که والدین بر فرزندان دارند عنوان کرد: احترام به پدر و مادر در دین بسیار سفارش شده و بوسیدن دست پدر و مادر نزد پروردگار بسیار ارج و قرب دارد. در دوران خدمت سربازی فرصتی فراهم است تا بیشتر به وجود و ارزش و جایگاه والدین فکر کنید. طبق آموزه های دینی ما مسلمانان، دعای پدر و مادر راهگشای سخت ترین مشکلات در زندگی است و عاقبت به خیری یکی از ارزشمندترین فواید دعای والدین است.

سردار رفیعی آتانی ارتباط دو سویه بین فرماندهان و سربازان را یکی از عوامل مهم در افزایش توان نظامی کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا برای ارتباط بیشتر بین مجموعه سپاه استان، در هفته یک روز به دیدار حضوری بنده و سربازان اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/