۱۰ساعت عملیات نفس گیر انتقال دانش آموزان برف گیر شده روستای موشمی زیلایی به محل برگزاری کنکور سراسری توسط هلال احمر مارگون و دنا
۱۰ساعت عملیات نفس گیر انتقال دانش آموزان برف گیر شده روستای موشمی زیلایی به محل برگزاری کنکور سراسری توسط هلال احمر مارگون و دنا
با فرماندهی میدان از سوی مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و به همت جمعیت هلال احمر شهرستانهای مارگون و دنا دانش آموزان برفگیر شده در منطقه روستایی و دورافتاده موشمی زیلایی به سلامت و به موقع به محل برگزاری کنکور سراسری رسیدند . 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد کاظمی فلاحی دوست مدیرعامل این جمعیت از انتقال دانش آموزان برفگیر شده در منطقه روستایی و دورافتاده موشمی زیلایی به یاسوج جهت شرکت در کنکور سراسری و به همت جمعیت هلال احمر شهرستان های مارگون ودنا ، پرسنل خدوم راهداری و با فرماندهی میدان از سوی مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد .

 

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: با اعلام نیاز فرمانداری مارگون و اطلاع مدیریت بحران مبنی بر انتقال ۱۲ دانش آموز اهل روستاهای کم برخوردار و دورافتاده موشمی زیلایی به مرکز برگزاری کنکور سراسری در یاسوج که به علت بارش برف ، صعب العبور بودن و مسدود بودن راه های ارتباطی برفگیر شده بودند بلافاصله تیم امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمرشهرستان های مارگون و دنا به محل اعزام شدند .

 

فلاحی دوست افزود تیم های عملیاتی از ساعت ۱۸ شب گذشته عملیات خود را به طرف موشمی آغاز کردند که به علت طولانی بودن و مسدود بودن مسیر عملیات بسیار نفس گیر بود و به همت نیروهای خدوم راهداری مسیرهای مسدود شده ابتدا بازگشایی شده و این دو تیم امداد و نجات پیش می رفتند و با فرماندهی میدان توسط شخص مدیرکل مدیریت بحران استان این عملیات به خوبی و به سرعت پیشرفت تا به روستای برفگیر شده رسیدند و بدون فوت وقت ۱۲ دانش آموز را در چهار خودروی امداد و نجات و راهداری جای داده و به سمت یاسوج رهسپار شدند و حدود ساعت ۴ صبح به حمدالهی به سلامت و به موقع وارد یاسوج (مرکز استان ) شدند. این دانش آموزان تحویل بستگان خود در این شهر شدند تا بعداز استراحت در محل برگزاری کنکور سراسری حضور یابند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: صمیمانه از شخص مدیرکل مدیریت بحران استان آقای علیرضا نیکروز، فرماندار مارگون و نیروهای خدوم راهداری شهرستان دنا که در طول این عملیات راهگشا و تسهیل کننده همه امور جهت به ثمر نشستن زحمات نجاتگران جمعیت هلال احمر و موفقیت در عملیات انتقال دانش آموزان به مرکز برگزاری کنکور سراسری بودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم .

 

لازم به ذکر است روستاهای موشمی زیلایی یکی از محروم‌ترین نقاط کشور در منطقه زیلایی از توابع شهرستان مارگون و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد( یاسوج) واقع است . ۱۲ هزار نفردر سرشماری سال ۱۳۸۵ در دهستان زیلایی ساکن بودند و این دهستان در سرشماری سال ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته است که نشان دهنده کوچ اهالی منطقه به سمت مرکز به دلیل مشکلات بوده است .

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ