زنگ خطر:اعتبارات اسناد خزانه و نقد هنوز توسط دستگاه‌ها جذب نشد
زنگ خطر:اعتبارات اسناد خزانه و نقد هنوز توسط دستگاه‌ها جذب نشد
علی‌رغم اینکه سال مالی تیر دوماه تمدید و شهریور پایان سال مالی است اما اعتبارات اسناد خزانه و نقد هنوز توسط دستگاه‌ها جذب نشده است.

به گزارش خبر دیشموک ،   این روزها کهگیلویه و بویراحمد در شرایط حساسی به لحاظ اعتباری قرار دارد و علی‌رغم اینکه سال مالی به جای تیرماه دو ماه تمدید و به شهریور موکول شد اما هنوز برخی از اعتبارات نقد و اسناد خزانه جذب نشده و زنگ خطر برگشت اعتبارات بیخ گوش کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد ۴۶۲ میلیارد اعتبارات نقد و ۸۳ میلیارد اسناد خزانه هنوز جذب نشده و این در حالی است که تا پایان شهریور ماه فقط ۶ روز دیگر باقی است و بارهای بار استاندار،  معاون عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و مدیرکل دیوان محاسبات از مدیران خواستند اعتبارات را جذب کنند.

برگشت اعتبارات برای کهگیلویه و بویراحمدی که حدود ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام دارد و به ریال به ریال این اعتبار نیاز دارد یک فاجعه است و آنهایی که کوتاهی کردند باید به این مردم پاسخ‌گو باشند.

اما رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نشستی که برای بررسی آخرین وضعیت اعتبارات اسناد خزانه برگزار شد به مدیران هشدار داد و گفت: برگشت اعتبارات به منزله ضعف مدیران و کم‌کاری آنها است و قابل قبول نیست ۴۶۲ میلیارد نقد و ۸۳ میلیارد اسناد خزانه استانی که در شاخص‌های توسعه در رتبه آخر است برگشت بخورد.

وی بیان کرد: چرا جذب اعتبارات به روزهای آخر موکول شود اعتبارات نقد سال گذشته به حساب دستگاه‌ها واریز شده و بین ۷ تا ۱۱ ماه است پول در حساب دستگاه‌ها است این اعتبارات متعلق به مردم است چرا مدیران جذب نکردند؟

وی بیان  کرد: دستگاه‌ها به هر شکل و قیمتی باشد اجازه ندهند اعتبارات برگشت بخورد، آقای رئیس جمهور سید پاک، مومن و با اخلاصی است سال گذشته ۶۳۴ میلیارد اعتبارات نقد به استان اختصاص داد خدا را خوش نمی‌آید جذب نشود.

 شهابی‌نسب ادامه داد: به جز اعتبارات سال گذشته تله‌کابین یاسوج که بنا به دلایلی برگشت خورد ۳۰ سال است که اعتباری از این استان برگشت نخورده است.

شهابی‌نسب خطاب به مدیران گفت: برای ماندنم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هیچ تلاشی نمی‌کنم اگر اعتبارات نقد و اسناد خزانه جذب نشود اسامی مدیران را به رسانه‌ها می‌دهم و برای عزل آنها مکاتبه می‌کنم.

وی عنوان کرد: فضای مجازی و رسانه‌ها اجازه نمی‌دهند من و شما مدیر بمانیم، ممکن است اولین مدیری که عزل می‌شود من باشم بعد شما.سال گذشته که اعتبارات پروژه تله‌کابین برگشت خورد رسانه‌ها با دستگاه‌ متولی و ما چه کردند.

وی ادامه داد: اگر یک ریال از این اعتبارات برگشت بخورد مدیران باید هم به مردم پاسخ‌گو باشند هم در روز قیامت پاسخ این کارشان را بدهند.

شهابی نسب در همان جلسه چند بار از مدیران خواهش و التماس کرد که هر طور شده اعتبارات را جذب کنند و اجازه ندهند حتی یک ریال اعتبارات برگشت بخورد.

وی با بیان اینکه مدیران برای جذب اعتبارات پای کار هستند، اما به نظر می‌رسد مجموعه پای کار نیست، گفت: دستگاه‌ها همه تلاش خود را کنند و در روزهای باقی‌مانده شهریور اعتبارات را جذب کنند.

ماندن و رفتن مدیران به جذب اعتبارات بستگی دارد و باید منتظر ماند و دید اگر خدای نکرده اعتباری از این استان به خزانه بازگشت چه عواقبی در انتظار آن مدیر است و علی احمدزاده برای ادامه کار آن مدیر چه تصمیمی می‌گیرد؟

انتهای پیام/