زحمت عمده بر دوش نیروی انتظامی/کادر درمان و پزشکی شبانه‌نوروز کار می کنند
زحمت عمده بر دوش نیروی انتظامی/کادر درمان و پزشکی شبانه‌نوروز کار می کنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کرونا در سه شهرستان استان ابراز نگرانی کرد و گفت: ائمه جمعه این شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.

حسین کلانتری در نشست استانی ستاد کرونا با تقدیر و تشکر از مردم خصوصا اصناف، بازاریان و اتحادیه‌های استان گفت: در این مدت تعطیلی یک هفته‌ای شاهد همکاری مردم، اصناف و اتحادیه‌ها با ستاد کرونای استان و شهرستان بودیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ایام تعطیلات اکیپ‌های نظارتی فعال و از شهرستان‌ها بازدید کردند و مطالب را به گوشزد کرد که تاثیر داشت.

وی با اشاره به تلاش همه دستگاه ها گفت: زحمت عمده بر دوش نیروی انتظامی بود راه‌های اصلی بسته بود و  راه‌های فرعی و روستایی هم باید کنترل شود.

کلانتری خطاب به شهرداران گفت: همه تفرج‌گاه‌ها، باغات و باشگاه های ورزشی تا پایان هفته تعطیل و رستوران‌ها فقط به شکل بیرون‌بر فعالیت کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌ها است و این پیام خوبی ندارد تعداد بیماران بدحال زیاد شده و  بستری‌ها در ای سی یو افزایش داشته است مردم باید این شرایط را بدانند کادر درمان و پزشکی شبانه‌نوروز کار می کنند اما سرعت و گسترش انتقال زیاد است اقدامات کنونی باید تداوم داشته باشد و هرگونه تجمع زحمات صورت گرفته را بر باد می‌دهد.

کلانتری با تاکید بر اینکه دورهمی و تجمعات باید کم شود، افزود: عزاداری‌ها همه در فضای آزاد بوده آن تعدادی که در فضای بسته بوده را تبلیغات اسلامی باید کنترل کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند بیماری در سه شهرستان مارگون، لنده و چرام ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت در همه شهرستان‌های استان بد است اما اوضاع در این سه شهرستان نگران کننده است، ائمه جمعه همه شهرستان‌ها خصوصا این سه شهرستان نهایت همکاری را با ستاد  کرونا انجام دهند.

وی با بیان اینکه به دانشگاه علوم پزشکی گفتیم در صورتی که ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان پُر شد ما را اطلاع دهد، افزود: خوشبختانه هنوز به این وضعیت نرسیده‌ایم لذا نیازی به بیمارستان صحرایی و وضعیت جنگی نداریم اما شرایط بد است و بسیار بسیار نگران هستیم.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان‌ها در سایر شهرستان‌ها از جمله گچساران گفت: در شهر یاسوج یا بیمارستان تامین اجتماعی و یا کادر درمان این بیمارستان به کمک سایر بیمارستان‌ها خواهد آمد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی بازار از روز یکشنبه گفت: بازار و اصناف از ۳۱ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

کلانتری ضمن تقدیر از زحمات رسانه‌های استان و فعالان در عرصه فضای مجازی گفت:  فعالیت‌ها در راستای اگاهی‌بخشی به جامعه باید تداوم داشته باشد و مردم به مانند گذشته محکم پای کار باشند چرا که هر مصوبه و تصمیمی که میگیریم برای سلامتی و نجات جان مردم است.
وی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را منوط به تصمیم  ستاد ملی کرونا دانست و افزود: ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا خارج از سهمیه وارد استان و تزریق شد، ۳۰ هزار دُز دیگر خارج از سهمیه گرفتیم که وارد استان می‌شود.

وی از اغاز تزریق واکسیناسیون در حسینیه ثارالله خبر داد و یادآور شد: واکسیناسیون بسیار مهم است لذا تا زمان واکسیناسیون همه افراد جامعه رعایت پروتکل‌ها الزامی و حیاتی است.

کلانتری بیان کرد: هفته گذشته مادر دو شهید به رحمت خدا رفت مردم بنا به احترام زیادی که برای خانواده شهدا داشتند به مراسم این مادر بزرگوار رفتند اما  خانواده این شهدا نپذیرفتند و گفتند مردم باید باز کردند تا تشییع جنازه صورت گیرد در برخی مراسمات اینگونه رعایت می‌شود اما برخی‌های دیگر رعایت نمی‌شود.

کلانتری از مرگ دردناک مادر باردار و فرزندش ابراز تاسف کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا اولین مورد مرگ مادر باردار و جنین بوده که بسیار متاثر شدیم. لذا تلاش جدی داریم واکسیناسیون انجام گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کهگیلویه از استان‌هایی است که زندانیان را به صورت ۱۰۰ درصدی واکسینه کرده و جزء استان‌های برتر هستیم در ستاد ملی کرونا دکتر رئیسی سخنگوی این ستاد در حضور رئیس جمهور به این کار بزرگ استان اشاره کرد.

انتهای پیام/