روند صعودی بیماری کرونا در استان / رعایت پروتکل بهداشتی الزامی است
روند صعودی بیماری کرونا در استان / رعایت پروتکل بهداشتی الزامی است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روند شیوع بیماری کرونا صعودی شده است و رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است.

به گزارش خبر دیشموک، سیدجواد هاشمی مهر در ۱۸۸مین جلسه استانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا گفت: افزایش بیماران سرپایی به معنای افزایش بستری و مرگ و میر است، بنابراین برای جلوگیری از موج جدید بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

وی اظهار داشت: برای ایام محرم، ورود مسافران، رونق کسب و کار، حضور در جلسات و شلوغی در بازار باید دستوالعمل های بهداشتی از جمله زدن ماسک رعایت شود تا به تسری بیماری منجر نشود.

هاشمی تصریح کرد: از وضعیت ملتهب دنیا در خصوص کرونا و افزایش روز افزون در راستای بیماران سرپایی، بستری و فوتی گزارشاتی وجود دارد و این مسئله بیانگر توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه هر چند وضعیت به لحاظ شیوع ویروس کرونا چندان مناسب نیست، بیان کرد: سیر صعودی آرام از وضعیت بیماران سرپایی نشانه شیوع این بیماری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: تجربه سه ساله در مقابله با ویروس کرونا پیش روی ما است هرچند سبب مشکلات مرگ و میرها در استان شد اما با بهره گیری از این تجربه می توان عملکرد موفقی در پیک جدید داشته باشیم.

هاشمی مهر با بیان اینکه در پیک جدید کرونا با اتخاذ تدابیر می توان از مرگ و میرهای های گذشته پیشگیری کرد، افزود: با توجه به دو ماهه عزاداری در آستان مجموعه سازمان تبلیغات باید برای کرونا تدابیر ویژه‌ای داشته باشند از طرفی مردم استفاده از ماسک تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد در حوزه حمل و نقل، در ترمینال ها و فرودگاه ها باید مردم از ماسک استفاده کنند و هیئت‌های ورزشی شیوه نامه ها را رعایت و استفاده از ماسک در دستور کار قرار دهند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد در مراکز مختلف، مراسمات مذهبی و تجمعات، نماز جمعه و اماکن  پرازدحام ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در دستور کار باشد تا ازعادی انگاری پرهیز شود.

هاشمی مهر بر رعایت پروتکل بهداشتی برای جلوگیری از صعودی شدن موج جدید کرونا گفت: زمانی که ویروس کرونا دچار تغییر ماهیت ژنتیکی می‌شود به بیماری زایی بیشتر و تقویت انتشار ویروس منجر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با بیان اینکه، طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت ناشی از کرونا نداشتیم گفت: شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۱۳۳ نفر است.
محمدغلام نژاد افزود:  از ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۸ نفر مبتلای قطعی هستند و خوشبختانه هیچ بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان نداریم.

غلام نژاد اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹۶ هزار ۷۲۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده دراستان طی ۲۴ ساعت گذشته اقزود: از ۳۸۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان ۴۸ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت دستور العمل های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری دانست و گفت: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیری  واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را حتما تزریق کنند.

انتهای پیام/