روایت فرمانده تیپ ۴۸ از چگونگی شهادت شهید جاودانیان/ رشادت رزمندگان در دمای منفی ۴۰ درجه
روایت فرمانده تیپ ۴۸ از چگونگی شهادت شهید جاودانیان/ رشادت رزمندگان در دمای منفی ۴۰ درجه
فرمانده تیپ ۴۸ فتح چگونگی شهادت شهید جاودانیان را در دمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد روایت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سردار حسن حکمتیان‌راز در همایش پدران آسمانی و تشییع شهید داوود جاودانیان با بیان اینکه این شهید والامقام ۱۵۰۰ کیلومتر دور از جغرافیای استان به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: رزمندگان تیپ ۴۸ فتح بعد از رشادت در دوران دفاع مقدس در مرزهای جمهوری اسلامی در شرق و جنوب غرب، غرب و شمال غرب در حال آفند و پدافند هستند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح بیان کرد: دلاورمردان تیپ در این مناطق با کوموله، دموکرات، پ.ک.ک، پاک، الاهوازیه، جیش‌الظلم، سلفی، بهائی و داعش، سوادگران مرگ، اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر در حال مبارزه هستند.

وی بیان کرد: رزمندگان تیپ ۴۸ فتح در سیستان و بلوچستان و گرمای ۵۰ درجه اهواز و سرمای منفی ۴۰ درجه شمال‌غرب در حال دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

سردار حکمتیان عنوان کرد: کسانی که ما را قضاوت می‌کنند بدانند ۸ ماه از سال هیچ ارتباطی با پایگاه‌های زمینی نداریم و در برخی پایگاه‌ها پس از ۵۰_۶۰ به وسیله بالگرد نیروهایمان با بالگرد تعویض می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنگ اصلی ما نه با تروریست‌ها بلکه با طبیعت است، گفت: ۱۵ نفر از همرزمان و دلاوران تیپ پس از آنکه بعد از ۶ روز پست آنها تعویض نشد تصمیم به انتقال به پایین گرفتند و بعد از ۴ ساعت پیاده حرکت کردن یک ساعت مانده به مقر دچار سرمای شدید و برودت هوا شدند و دیدی کمتر از ۳۰ متر داشتند.

سردار حکمتیان‌راز بیان کرد: برف و سرما و بوران شمالغرب مانند سنگی به صورت می‌خورد و پیدا کردن مقر را برای رزمندگان سخت و دشوار کرده بود و ساعت ۲ نصف شب بود که این ۱۵ نفر را پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بسیجیان برای اعزام به شمالغرب به ما مراجعه می‌کنند و داوطلبانه خواهان اعزام به شمالغرب هستند، حتی با آنها مخالف می‌کنیم اما با واسطه می‌خواهند عازم شوند که شرمنده همه این عزیزان هستیم، گفت: بچه‌ها شهید جاودانیان را دو کیلومتر مانده به مقر پیدا و بر پشت به جاده رساندند و به درمانگاه اعزام کردند اما با شهادت مزد رشادتش را گرفت.

وی در پایان از حضور باشکوه مردم در آیین تشییع این شهید بزرگوار تقدیر کرد.

 

انتهای پیام /

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ