روایت دادستان از تشکیل یک پرونده با همکاری وزارت اطلاعات و هشدار جدی به مردم
روایت دادستان از تشکیل یک پرونده با همکاری وزارت اطلاعات و هشدار جدی به مردم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد با هشدار افزایش جرائم فضای مجازی از تشکیل پرونده‌ای در زمینه قمار اینترنتی با همکاری وزارت اطلاعات در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبردیشموک، سید علی ملک حسینی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نسبت به خطر افزایش جرائم فضای مجازی هشدار داد و گفت: استفاده از حساب افراد ولو افراد مسن برای قمار اینترنتی در برخی شهرهای استان به یک معضل تبدیل شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: متاسفانه شبکه‌های قمار که معمولا سر شاخه آن در خارج از کشور است از طریق واسطه‌هایی در داخل کشور اقدام به اجاره حساب و کارت‌ افراد برای پولشویی می‌کنند که برای اعمال مجرمانه‌ای که انجام می‌دهند نیاز به حساب‌های داخلی دارند.

وی از تشکیل پرونده‌ای با همکاری وزارت اطلاعات خبر داد و با بیان اینکه ۱۵ نفر در این زمینه بازداشت شدند، گفت: این افراد چندین هزار حساب را اجاره کرده بودند و با پول های چند میلیونی و بعضا کمتر  حساب‌ها، مشخصات و شماره‌های افراد را در اختیار سر  تیم‌های شبکه‌های قاچاق می گذاشتند که افراد زیادی خصوصا اقشار کم‌توان در این خصوص گرفتار شدند.

 

وی بیان کرد: اینکه مردم آگاه نبودند تا حدودی قابل قبول است اما مگر می ‌شود کسی پیامی از پلیس، معاونت پیشگیری جرم دادگستری، دادستانی، صداو سیما در خصوص خطرات استفاده از این حساب‌ها دریافت نکرده باشد؟!وی خطاب به مردم با بیان اینکه هیچ کسی در هیچ جایی کار قانونی با حساب شما انجام نمی‌دهد، گفت:  اگر دنبال کار قانونی بودند با حساب خودشان انجام می‌دادند.

 

ملک‌حسینی عنوان کرد: چطور به بستگان برای حساب و کارت‌های خودمان اعتماد نمی‌کنیم اما به راحتی برای کسی که نمی شناسیم حساب باز می‌کنیم و بعد فکر می کنیم چون حساب خالی دادیم مشکلی پیش نمیاد.دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بدهی‌های  مالیاتی و سایر مشکلات گریبان این افراد را می‌گیرد، گفت: کسی که حساب خود را در اختیار قمار قرار دهد جرم مرتکب شده و جهل به قانونی هم نافی جرم او نیست.

 

وی بیان کرد: همه ادارات زمینه تشکیل جلسه برای کارکنان و آگاه سازی آنها در زمینه جرائم فضای مجازی را انجام دهند چرا که بخشی از خانواده کارکنان دولت گرفتار این موضوع است.

 

وی با اشاره به بازی همستر گفت: متاسفانه در این بازی اطلاعات افراد جمع آوری می‌شود و کلاهبرداری صورت می‌گیردملک‌حسینی خطر فضای مجازی را بسیار بسیار جدی دانست و گفت: کلاس‌های آموزشی برای اصناف و دانش‌آموزان که بیشتر از همه درگیر این فضا شدند برگزار شود و طرح قاضی در مدرسه نیز تداوم داشته باشد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ