رعایت فاصله‌‌گذاری رضایت‌بخش نیست باید به ۹۵ درصد برسیم
رعایت فاصله‌‌گذاری رضایت‌بخش نیست باید به ۹۵ درصد برسیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از امکان شیوع گسترده کرونا در سی‌سخت اظهار نگرانی کرد.

حسین کلانتری در نشست ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا با تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب به گزارش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: قبل از هر چیز از اعضای ستاد کرونای شهرستان بویراحمد و مردم شهرستان بویراحمد قدردانی کنم که مردم کمک کردند چرا که ۴۰ درصد جمعیت استان در این شهرستان است و اگر این شرایط نارنجی تداوم می‌یافت وضعیت بدی داشتیم و خوشبختانه به وضعیت زرد برگشته‌ایم.

وی گفت: امکان دارد اگر تعامل بین مردم و مسوولان نباشد دوباره وضعیت به نارنجی برگردد و عکس آن نیز صادق است که با عملکرد بهتر آبی شویم.

استاندار افزود: این تعامل بین مردم و مسوولان باید تداوم داشته باشد و مسیر را به سوی آبی شدن وضعیت سوق دهیم.

وی گفت: نزدیک به ایام پایان سال و افزایش خریدها هستیم اگر پروتکل‌ها جدی گرفته شود و همه از ماسک استفاده کنند وضعیت بویراحمد مناسبت‌تر خواهد شد
از مردمی که مراسمات را محدود برگزار کردند قدردانی می‌کنیم.

استاندار  تصریح کرد: در دو شهرستان بزرگ کهگیلویه و گچساران وضعیت نارنجی داریم و به شدت هم نگران هستیم چرا که چسبیده به خوزستان است و تنها استان قرمز کشور خوزستان است با توجه به ارتباطاتی که با آن استان وجود دارد برای دو شهرستان جنوبی خود به شدت نگران هستیم باید در این دو شهرستان محدودیت‌هایی را اعمال کنیم شرایط این دو شهرستان نامناسب است و اگر گرفتار ویروس وحشی کرونای انگلیسی شویم خسارات زیادی وارد خواهد کرد قدرت کشندگی این ویروس ویران‌گر است.

وی گفت: رعایت فاصله‌‌گذاری رضایت‌بخش نیست باید به ۹۵ درصد برسیم این درصد رعایت فاصله‌‌گذاری در استان هشدار دهنده و پرخطر است نباید با کاهش مواجه شویم باید واحدهای کوچک بیشتر کنترل شوند و پایانه‌ها و موبایل فروشی‌ها و بانک‌ها بیشتر نظارت شوند.

این مسئول گفت: در قضیه سی‌سخت خیلی از دستگاه‌ها را گفتیم که از تجمع جلوگیری کنند و به همین خاطر خودمان به درب خانه‌های مردم رفتیم مرکزی برای کارهای زلزله ایجاد کردیم که مردم مراجعه و تجمع زیادی نداشته باشند.

وی ادامه داد: نهادهای مختلف باید مراقبت کرده و از برگزا ی هرگونه تجمع جلوگیری شود نیروی انتظامی در بازرسی های غیر محسوس کار خوبی انجام داده و باید با پلاک های مخدوش هم برخورد شود الان وضعیت چهارمحال و فارس هم چندان خوب نیست.

وی گفت: الان ۱۵ هزار رپید تست در سی‌سخت دپو شده از یک گروه در سی‌سخت ۴۰ درصد آن‌ها مثبت بودند که برگشت داده شدند به صراحت اعلام کرده ایم که نیازی به نیروی انسانی امدادگر از بیرون نداریم و هر گروهی هم که قرار است وارد شود باید تست شوند.

استاندار گفت: کمک ها ثبت و توزیع می‌شود ولی از ورود نیروی انسانی در حجم گسترده معذوریم و درخواست هم می کنیم کسی نیاید.

وی افزود: ورودی شهر سی‌سخت در حال تست گرفتن هستند که حائز اهمیت است ترددهای بی‌مورد هم نیاز نیست.

استاندار گفت: واکسن ها بر اساس سند وزارت بهداشت حتی یک عدد از آن‌ها خارج از دستورالعمل صورت نمی‌گیرد و هیچ مسئول و مقامی نمی‌تواند خارج از قاعده استفاده کند.

انتهای پیام/