رضایی: عدم تحقق مسوولیت اجتماعی شرکت‌های خوزستان موجب عقب افتادگی این استان شده است
رضایی: عدم تحقق مسوولیت اجتماعی شرکت‌های خوزستان موجب عقب افتادگی این استان شده است
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: متاسفانه عملی نشدن مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مستقر در خوزستان موجب عقب افتادگی این استان از منابع و منافع اولیه شده است.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه سفر به خوزستان اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های مستقر در خوزستان به تعهدات اجتماعی خود عمل نکرده و به دلیل این بی‌مسوولیتی منابع کافی برای امورات زیر بنایی مانند آب‌وفاضلاب، جاده و … وجود ندارد. اجرایی نشدن مسوولیت‌های اجتماعی موجب عقب‌ افتادگی خوزستان از منابع و منافع اولیه شده است.

رضایی بیان کرد: نبود امکانات درست و مناسب موجب شده تا با اتفاقاتی مثل زلزله‌ اخیر بیش از یکهزار واحد مسکونی دچار آسیب جدی شوند.

وی افزود: وضعیت راه‌های منتهی به مناطق زلزله‌زده به گونه‌ایست که حتی امکان خدمات‌رسانی هم وجود ندارد و این امر با مشکلاتی مواجه شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شرکت ملی نفت این مسوولیت اجتماعی را پذیرفته و سایر شرکت‌ها و کارخانجات باید این مسوولیت را بپذیرند همچنین لازم است استاندار خوزستان برای عملی شدن تعهدات این شرکت‌ها با تمام توان پای کار باشد.

وی ادامه داد: باید دفتر مسوولیت‌های اجتماعی ارزش افزوده و محیط زیست تهیه شود و به صندوقی تبدیل شود که سالانه حداقل ۵۰ هزار میلیارد ریال از طریق این صندوق دریافت شود.

محسن رضایی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به سه هزار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صرف هزینه‌های خوزستان می‌شود اما متاسفانه طرح‌ها بدون نتیجه رها می‌شوند که این به معنای عدم تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: هر یک مسوولین استانی وظایفی دارد که بر اساس شرع و قانون مکلف به انجام آن‌هاست و باید با تمام قوا حق خوزستان را بگیرد.

رضایی عنوان کرد: بودجه‌های کلان عمرانی که به خوزستان اختصاص یافت در زمانی اتفاق افتاد که رقم‌ بودجه‌های عمرانی در کشور نزدیک به صفر بود اما متاسفانه شاهدیم که پروژه‌های خوزستان نیمه تمام رها شدند.

وی اذعان کرد: شرکت‌های بزرگی همچون فولاد، پتروشیمی و … با استفاده از دستگاه‌های شیرین‌کننده آب از آب خلیج فارس استفاده کنند تا آب رودهای جاری در خوزستان برای مصارف مردم و کشاورزی آزاد باشند.

انتهای پیام/ر