رسانه‌ها از دامن زدن به قومیت‌گرایی پرهیز کنند/وجدان کاری؛مهمترین خصیصه یک خبرنگار
رسانه‌ها از دامن زدن به قومیت‌گرایی پرهیز کنند/وجدان کاری؛مهمترین خصیصه یک خبرنگار
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: رقابت‌های ناصحیح و ناسالم قومیت‌گرایی نقش منفی در استان دارد و برخی سایت‌ها به این‌ مسایل دامن می‌زنند که آفت است.

سید حمزه محقق‌زاده امروز در نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج با اشاره به راهبرد وظایف در هر حوزه‌ای اظهار داشت: رضای خداوند مهمترین خصیصه‌ای است که خبرنگاران باید در حیطه کاری به آن توجه داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه رسالت خبرنگاران را خطیر دانست و  با اشاره به سختی‌های این مسیر گفت: شهید صارمی به جرم نشر اخبار و آگاهی‌بخشی به شهادت رسید

وی هجمه شدید دشمن در فضای رسانه‌ای مسموم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هر رسانه اگر در راستای مقاصد شوم استکبار باشد مورد حمایت آنها قرار می‌گیرد این در حالی است که روزانه انسان‌های بی‌گناهی به خاک و خون کشانده می‌شوند اما از نگاه رسانه‌های غرب نادیده گرفته می‌شوند.

محقق‌زاده با بیان اینکه رسانه می‌تواند زبان گویای بسیاری از حوادث باشد و می‌تواند از این زبان سوء استفاده کند، افزود: خبرنگاری موفق است که وجدان کاری و شرافت انسانی را در نشر اخبار مد نظر قرار دهد.

وی گفت: به برکت نظام و توسعه وصف ناپذیر ۴۰ ساله در زمینه‌های مختلف در کشور دسترسی مردم به اطلاعات تسهیل یافته و این خبرنگار است که با روشنگری مردم را از اخبار مطلع می‌کند.

این مسؤول نقش رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم را مؤثر دانست و تصریح کرد:وجدان کاری مهمترین خصیصه خبرنگار است.

محقق‌زاده گفت: استان ما از استان‌های محروم به لحاظ اقتصادی اما غنی به لحاظ معنوی و نیروی انسانی است،رقابت‌های ناصحیح و ناسالم قومیت‌گرایی نقش منفی در استان دارد و برخی سایت‌ها به این‌ مسایل دامن می‌زنند که آفت است.

وی با بیان اینکه در برهه مختلف رسانه وظیفه دارد به توسعه استان و شهرستان کمک کند، موضع‌گیری سیاسی برخی رسانه‌ها را متذکر شد و افزود: در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم برخی افراد و کاندیدا در راستای ورود به عرصه انتخابات گام برداشتند رسانه می‌تواند بخوبی وظیفه مثبتی در این قبال داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت:  رسانه موظف است که در زمان حساس منصفانه قضاوت کند منصفانه نشر دهد و اقناع مردم در خبرررسانی را در نظر بگیرد.

محقق‌زاده افزود: خدامحوری مهمترین خصیصه یک خبرنگار در عرصه کاری است.

وی با بیان اینکه تناقض گویی در انتشار اخبار به کشف حقیقت مردم لطمه می‌زند ادامه داد: اطلاع‌رسانی صحیح اخبار و رویدادها یک امر ضروری است.