راه‌حل مسئولان برای حل معضل بیکاری/ استفاده از رویکرد علمی و پژوهشی برای ایجاد شغل
راه‌حل مسئولان برای حل معضل بیکاری/ استفاده از رویکرد علمی و پژوهشی برای ایجاد شغل
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد علمی و پژوهشی به حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان کمک می‌کند.

به گزارش خبر دیشموک ،   سید جواد هاشمی‌مهر در دومین نشست کارگروه آموزش و پژوهش گفت: مدیران برنامه‌های پژوهش محوری را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش افزود: انجام پژوهش‌های لازم در حوزه آموزش با محوریت برطرف کردن مشکلات گام موثری در ارتقاء و رسالت آموزش عالی است.

وی ادامه داد :مشکلات پژوهش و فناوری استان باید شناسایی و راهکاری برای این مشکلات اتخاذ شود.

هاشمی‌مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم هماهنگی و ایجاد ارتباط دستگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با مراکز تولیدی و صنعتی به جهت بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تخصصی آنها تاکید کرد.

وی همچنین بررسی و ارائه اولویت‌های پژوهشی استان و جهت دادن و هدایت اعتبارات تحقیقاتی کلیه دستگاه‌های اجرایی و به سمت آن را نیز ضروری دانست و عنوان کرد: جنگل‌های استان دچار آفت شده لذا همه دستگاه‌ها کمک کنند و طرح‌های علمی،جامع و قابل اجرا ارائه دهند.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: طرح‌های پژوهشی باید بر اساس نیازهای ضروری استان انتخاب شده و مشکلی از مشکلات استان خصوصا بیکاری را رفع کند.

وی همچنین بر استفاده از توان محققین و نخبگان استان برای اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پای کاری در کهگیلویه و بویراحمد هستند که از ظرفیت آنها برای اجرای طرح‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/