رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی: شکایت از “روحانی”
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی: شکایت از “روحانی”
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از شکایت نمایندگان از رئیس جمهور درخصوص استنکاف از ابلاغ قوانین خبر داد.

حجت‌السلام موسی غضنفر آبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراً عده‌ای از نمایندگان شکایتی از رئیس جمهور درخصوص استنکاف وی از ابلاغ برخی از قوانین داشتند که در کمیسیون بررسی شد، گفت: این شکایت در قالب ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس به کمیسیون ارجاع شده بود.

وی با بیان اینکه ۱۱ مورد از قوانین وجود داشت که رئیس‌جمهور آنها را برای اجرای شدن امضا نکرده بود، ادامه داد: در جلسه‌ای که با مسئولان دولتی در کمیسیون داشتیم آنها  اعلام کردند که رئیس‌جمهور از ۱۱ مورد ۳ مورد را امضا کرده است و ۹ مورد امضا وی را برای ابلاغ نداشته است.

نماینده بم در مجلس تصریح کرد: دولتی‌ها مدعی هستند اینکه رئیس‌جمهور این قوانین را برای ابلاغ امضا نکرده است به معنای این نیست که این قوانین را قبول ندارد بلکه فرصت نبوده است که این قوانین را برای اجرا امضا کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در کمیسیون به وظیفه قانونی خود درباره این موضوع عمل کردیم و موضوع را پس از بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع داده‌ایم و البته در دستور کار نیز قرار داشت اما به دلیل بحث بودجه این موضوع مسکوت مانده است، اضافه کرد: در روزهای آتی این موضوع باردیگر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت تا نمایندگان درباره این موضوع اعلام نظر کنند.

غضنفرآبادی تصریح کرد: اگر این شکایت نمایندگان در صحن علنی پارلمان رای بیاورد برای بررسی بیشتر به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/