دلیل قانون‌گریزی چیست؟
دلیل قانون‌گریزی چیست؟
قانون گریزی برخی مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در چند سال اخیر به جایی رسید که آوازه آن در کل کشور پیچید.

ترنم بهنیا فعال اجتماعی و حوزه فضای مجازی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به برخی ساختارشکنی‌ها در استان از سوی مدیران اشاره کرده و اینگونه نوشته که: کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر این که در کشور غریب واقع شده در درون خود نیز مظلوم است و هر چه که ضربه می‌خورد بیشتر از سوی فرزندان خود بوده استانی که به برکت نظام جمهوری اسلامی بسیاری از فرزندان آن به مناصب و مقامات بالای استانی و کشوری در حوزه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اقتصادی رسیده‌اند و جایگاه خود را باید مدیون نظام جمهوری اسلامی و سپس همین استان به این آب و خاک باشند.

مع‌الاسف هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد مهد تربیت مدیران در سطوح استانی و ملی بوده اما گاها همین مدیران به جای توجه به قانون و حرکت در مسیر قانونمداری از ریل قانون خارج شده و مناصب و جایگاه خود را نه مدیون نظام و استان بلکه خود را وامدار افراد کرده‌ و مسیر و راه اصلی را گم کرده‌اند.

قانون گریزی برخی مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در سال‌های اخیر به جایی رسید که آوازه آن در کل کشور پیچید اما صحبت امروز در خصوص برخی اقدامات غیرقانونی و فرا قانونی مدیران استان است که موجب شد استاندار به این دسته از مدیران هشدار جدی بدهد.

خوب به یاد داریم که در هنگامه انتخابات دوم اسفند ۹۸ و خیلی پیش از آن استاندار به مدیران هشدار داده بود که در نشست‌ها و محافل انتخاباتی و تبلیغاتی شرکت نکنند هر چند در انتخابات های گذشته نیز چنین هشدارهایی آن هم نه جدی بلکه صوری از سوی استانداران داده می‌شد اما در این دوره هشدارها جدی‌تر از همیشه بود.

بحث روی این نیست که برخی مدیران به دلیل وابستگی یا ترس از نماینده یا نمایندگانی در چنین نشست‌هایی به صورت جسته و گریخته شرکت کردند و پا روی قانون گذاشتند اما دیگر به مانند گذشته شاهد ساختارشکنی علنی مدیران نبودیم و هشدار استاندار را جدی تلقی کردند و دیدیم و شنیدیم که مدیران از این دستور استاندار تخطی نکردند.

در حال حاضر هشدارها از حوزه سیاسی به حوزه سلامت رسیده و استاندار از مدیران خواسته که به هیچ وجه در برنامه های تشییع و تدفین و عروسی شرکت نکنند چرا که امروز دیگر جان مردم در خطر است و برای فرهنگ سازی و جلوگیری از چنین تجمعاتی قبل از همه مدیران باید پای کار باشند.

هر چند چنین هشدارهایی از سوی استاندار قابل تحسین است اما باید نشست و در کار استان تامل و تدبر کرد که دلیل قانون‌شکنی مدیران ما در چیست؟ چرا یک روز باید آنها را از حضور در میتینگ‌های سیاسی تبلیغاتی منع کرد و امروز هم به آنها هشدار داد که در برنامه‌های شلوغ و خطرآفرین شرکت نکنند چرا اصولا نباید به مدیران استان تذکر داد؟ چرا مدیران ما رسالت خود را به درستی درک نکرده و چرا فقط با هشدار و خط و نشان کشیدن باید به مدار قانون برگردند.

انتهای پیام/