دیدار فرمانده سپاه کهگیلویه به همراه جمعی از سبزپوشان با متولی و مدیر حوزه علمیه ولیعصر دهدشت+تصاویر
دیدار فرمانده سپاه کهگیلویه به همراه جمعی از سبزپوشان با متولی و مدیر حوزه علمیه ولیعصر دهدشت+تصاویر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه به همراه جمعی از سبزپوشان با حجت الاسلام سیدحسین تقوی مقدم متولی و حجت الاسلام عبدالله حق جو مدیر حوزه علمیه ولیعصر دهدشت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبر دیشموک،در این دیدار، سرهنگ پاسدار علی اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و حجت الاسلام باقری راد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، مرحوم آیت الله میراحمد تقوی مقدم را از چهره های معنوی، ماندگار، اثرگذار، متنفذ در استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور عنوان نمودند که آثار و برکات متعددی برای این منطقه و خاصه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

سرهنگ پاسدار سیدعلی اصغر پوربهشت، حوزه علمیه را دارای ظرفیتی بالا در عرصه ی تنویر اذهان، آگاهی بخشی و جهاد تبیین خوانده و در این زمینه خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان این حوزه خاصه حجج اسلام تقوی مقدم و حق‌جو با ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه شدند.

در این جلسه حجت الاسلام سیدحسین تقوی مقدم«متولی حوزه علمیه ی ولیعصر(عج) دهدشت» در سخنانی توصیه کرد که؛ پاسداران و طلاب از دنیاگرایی پرهیز نمایند و خواستار اتخاذ تدابیر خود مراقبتی و خودحفاظتی نسبت به مادی گرایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مصرعی از صائب تبریزی «پرتو خورشید را آیینه رسوا می کند» افزود: اگر افرادی در بدنه ی سپاه پاسداران و حوزه های علمیه نفوذ کنند یا دچار لغزش شوند، باعث آسیب رسانی جدی به این نهادهای مقدس و موثر خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام تقوی مقدم افزود: نیروهای محافظ و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی نظیر سپاه پاسداران و حوزه های علمیه باید مواظب نفوذ، مادی گرایی و لغزش باشند و بیش از پیش بر نفس خود احاطه و تسلط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما وارث افرادی غیرعادی و غیرمعمول به نام شهدا هستیم تصریح کرد: باید برای پیاده سازی اهداف آنها تلاش کنیم و خداوند توفیق دهد تا درراه خدمت به مردم و نظام هیچگاه نلغزیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: استان ما، و منطقه ی ما، محروم است اما بسیاری از مشکلات و محرومیت ها ناشی از ضعف تدبیر و عدم قاطعیت و مدیریت است و رسیدگی به کارها و پاسخگویی به درخواست های معمول مردم در ادارات و نهادها نباید طولانی شود.

حجت‌الاسلام تقوی مقدم با اشاره به ساختار عشایری منطقه، اظهار داشت: بایستی نسبت به پاسخگویی و رسیدگی به وضعیت و درخواست های معمول مردم تسریع شود و مسئولان هم موظف شوند که نسبت به انجام وظایف و خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که سپاه پاسداران با بیان تذکرات و یادآوری های اثر گذار، از حضور مدیران فشل و ناکارآمد جلوگیری نماید.

 

تقوی مقدم خواستار خدمت رسانی بیش از پیش مسئولان و رسیدگی به نیازهای مردم و حل مشکلات آنها در تخریب های ناشی از سیلاب های اخیر شد و افزود: مسئولان با انگیزه بالا و روحیه جهادی و انقلابی برای حل مشکلات مردم منطقه تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه رسیدگی به نیازهای مردم و تامین خدمات رسانی به مردم نباید به تعویق انداخته شود، گفت: مسئولان نسبت به تجهیز شهرستان به ابزار و تجهیزات اقدام نمایند تا در زمان وقوع مشکلات، حوادث غیرمترقبه و بحران ها، از این ابزار برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

تقوی در ادامه با بیان اینکه «اماکن متبرکه محل حضور مرد متدین هستند» خواستار تامین بیش از پیش امنیت در این اماکن شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود که قرارگاه خاتم الانبیا نسبت به حل مشکلات مردم منطقه که به علت بارش های اخیر و وقوع سیلاب متحمل ضرر و زیان هایی شده «و شالیزارهای آنها دچار آسیب شده است» سریعتر وارد عمل شود.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یگانگی و وحدت میان سپاه پاسداران و حوزه های علمیه بیش از همیشه هست و هیچگونه دوگانگی میان رسالت و هدف سپاه پاسداران و حوزه علمیه وجود ندارد ابراز داشت: سپاه و حوزه یک راه مشترک به یک هدف مشترک دارند. یکی از وظایف حوزه ی علمیه ولیعصر(عج) دهدشت، ارجاع درخواست ها و نیازهای مردم به این نهاد مقدس (برای برآورده شدن) است.

 

متتولی حوزه علمیه ی ولیعصر(عج) دهدشت در سخنان پایانی خود از حجه الاسلام حقجو به عنوان شخصیتی اثرگذار و مایه ی برکت برای شهرستان کهگیلویه یادنموده و افزود: شیخ حقجو در بسیاری از اوصاف و خصوصیات، نماد تعهد و صلابت، نشانه، شاگرد و یادگار مرحوم میراحمد تقوی مقدم است و همواره اثر تربیتی ایشان بر طلاب محسوس و ملموس است.

شایان ذکر است که فرمانده ناحیه مقاومت بسیح شهرستان کهگیلویه به همراه جمعی از همکاران قبل از این دیدار، با حضور بر آرامگاه آیت الله آمیراحمد تقوی مقدم به قرائت فاتحه پرداختند.

 

انتهای پیام /م:آ

  • نویسنده : سعید آهنگ