خطیب جمعه موقت شهر یاسوج گفت: درخواست مذاکره بازی جدید اروپایی‌ها است و نباید فریب بخوریم.

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ اظهار داشت: عده زیادی از مردم ایران در شهرهای مختلف توسط دژخمیان رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند. این قیام پیامدهای مهمی از جمله ایجاد تزلزل در رژیم پهلوی برای مقابله با قیام ملت ایران را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: پیامد بعدی قیام ۱۷ شهریور گسترش اعتراضات و راهپیمایی‌ها و هموارتر شدن روند سقوط رژیم پهلوی بود.

امام جمعه موقت یاسوج، به دیگر مناسبت شهریور ماه اشاره کرد و گفت: ۱۷ شهریور روز جهانی  مبارزه با بیسوادی است. بیسوادی به عنوان پدیده شوم، عامل عقب‌ماندگی و توسعه نیافتگی جوامع و ملت‌ها است و در مقابل، داشتن علم و دانش سبب رشد و توسعه  جامعه می‌شود، ضمن اینکه دین مبین اسلام بر علم‌آموزی و دانش‌اندوزی تاکید دارد.

خاضع در بخش دیگری از سخنان خود، با تسلیت ایام ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عاشورا عرصه تقابل اسلام و کفر است و باید زنده نگه داشته شود، پیام مهم عاشورا سازش نکردن و تسلیم نشدن در برابر دشمنان و ظالمان و نداشتن ترس و هراس از دشمن است.

وی با بیان اینکه عزت و سربلندی کنونی ملت ایران نتیجه مقاومت و پایداری در برابر نظام سلطه است، اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی در خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج ۱۰ صبح آغاز می‌شود که انتظار می‌رود مردم و هیات های مذهبی حضور گسترده در این دو مراسم داشته باشند.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه بیان کرد: اول تا هفتم محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) هم احیاء همین فریضه الهی بوده است.

خاضع تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به عفاف و حجاب نیست، بلکه دیگر موارد را هم شامل می‌شود. به فرموده مقام معظم رهبری بزرگترین معروف، حفظ نظام اسلامی و بزرگترین منکر، تضعیف آن است.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله برجام گفت: اروپایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند و به تازگی درخواست مذاکره‌ داده‌اند که این بازی جدید آنها است و نباید فریب آنها را خورد. وزارت امور خارجه در این زمینه هشیار باشد چرا که نباید دوباره به اروپایی‌ها اعتماد کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گام‌هایی برداشته و امروز گام سوم برداشته شده که جزئیات آن به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

خاضع خاطرنشان کرد: اگر باز هم منافع ملت ایران تامین نشود و طرف‌های مذاکره ما در برجام عهدشکنی کنند، ایران گام‌های بعدی را محکم و استوارتر برمی‌دارد.

وی در پایان از اقدامات و برخوردهای اساسی قوه قضاییه با مفسدان تقدیر و تشکر کرد و گفت: جدیت قوه قضاییه در مبارزه با فساد، باعث ایجاد امیدواری و دلگرمی در مردم شده است.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: مردم پشت قوه قضاییه هستند و رسانه‌ها هم قوه قضاییه را در ادامه این روند امیدبخش همراهی و حمایت کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ح