خطر کرونا این بار در بهمئی نگران کننده است
خطر کرونا این بار در بهمئی نگران کننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش چشم‌گیر شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بهمئی ابراز نگرانی کرد.

پرویز یزدان‌پناه گفت: هم اکنون ۱۷۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۷ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵۶۲۵ مورد گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: از ۱۲۳۸ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۱۳ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در  شهرستانهای گچساران، بهمئی، بویراحمد و کهگیلویه است، روند افزایشی موارد مبتلا در گچساران نگران کننده است و لازم است نظارت بیشتری بر اصناف و ادارات صورت گیرد و محدودیت های شهر نارنجی رعایت شود و از ورود اتومبیل های غیر بومی به این شهرستان کاملا جلوگیری شود.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان بهمئی طی دو هفته گذشته بسیار بالا بوده و نگران کننده است ( البته بیشترین موارد نمونه گیری در این شهرستان انجام گرفته است  و نشان دهنده بیماریابی مطلوب می باشد)که نیازمند احتیاط بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه افزایش تردد و تجمع در برخی صنوف، ادارات و بانک ها به وفور دیده شده و نگران کننده بوده و مردم توجه داشته باشند برای شروع سال جدید و عاری از هرگونه عارضه و آسیب باید برای کاهش میزان شیوع بیماری تلاش کنیم‌.

انتهای پیام/