خطبه های نماز جمعه ۱۶مهرماه کهگیلویه وبویراحمد
خطبه های نماز جمعه ۱۶مهرماه کهگیلویه وبویراحمد
امام جمعه دهدشت حکم رهبر انقلاب برای رئیس جدید صدا و سیما را یادآوری کرد و با اشاره به وظایف رسانه ملی گفت: صدا و سیما نیازمند تحول به معنای واقعی است اولین حرکت در تحول استفاده از مدیران توانمند و متخصص باشد.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: امام جعفر صادق (ع) در نصحیتی فرمودند: «هر کسی نسبت به اهل بیت پیامبر شناخت و ایمان دارد، باید شبانه روز نفس خود را محاسبه کند و در این راستا کارهای خوب را تداوم می بخشد و اگر گناه و خطایی در نامه عمل دارد، از آن گناهان استغفار کند».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج استغفار را باعث معطر شدن انسان از گناهان دانست و اظهار کرد: کسانی که در مسیر انحراف هستند ممکن است بهره بیشتری از دنیا داشته باشند، در این راستا آیات قرآن فرموده: «انسان ها جمعیت واحده هستند و اگر ترس از گمراهی مسلمانان و مومنان نبود، به اندازه ای به اهل کفر از متاع دنیا داده می شد که سقف خانه های آنها از نقره و زیور آلات شود، اما آخرت برای اهل تقوا و مومنین بهتر است».

وی به اعمال انسان هایی که باعث انحراف و‌ دوری از اعمال عبادی می شود اشاره کرد و ادامه داد: معصومین علیهم‌السلام بهترین شیعیان را کسانی دانستند که هم نوعان خود را به سوی اخلاق، دین و مسائل شرعی با عمل، فرهنگ‌سازی و زبان هدایت می کنند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: دنیا در پیشگاه خداوند ارزش ندارد، بلکه آخرت برای اهل تقوا و مومنین دارای ارزش و جایگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید با عمل خود دیگران را به خدا، معنویت و اسلام دعوت کنید و رفتارهای ما در جامعه باید هدایت گرانه مردم به سوی خدا، اخلاق و معنویت باشد.

وی تصریح کرد: جایی که ارزش‌ها و شعائر دینی و اسلامی در حال ضربه خوردن است، باید ایستادگی کرد که ارزش ها بر زمین نماند.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوا و دروری از گناه و معصیت، گفت: در سایه رعایت تقوای الهی انسان به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می کند.

آیت الله حسینی به سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: این سفر پر خیر و برکت بوده و خواهد بود، ضمن اینکه اعتبارات خوبی به طرح های نیمه تمام یا در حال اجرا در استان اختصاص یافت که بخش مهمی از این مبلغ به طرح های نیمه تمام اختصاص می یابد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر طرح ها و پروژه به اتمام برسند و یا مورد بهره برداری قرار گیرند، رونق خوبی در استان شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید گام های خوب و حرکت انقلابی از جمله در زمینه واکسیناسیون انجام داده و در زمینه کنترل قیمت برخی از اقلام از جمله سیمان و آهن‌آلات نیز تلاش کرد، گفت: سیاست های خوبی دولت سیزدهم در دست اقدام دارد و توقع نیز همین است که با حرکت های انقلابی و جهادی جهت حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کرد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن داشتن موقعیت ها و ظرفیت های مناسب، پروژه ها و طرح های بر زمین مانده ای دارد که با پایان آنها، بخشی از کارها رونق می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شخصیت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بنده از نزدیک شخصیت ایشان را دیدم، شخصیتی است که نسبت به مردم دلسوز بوده و دغدغه آنها را دارد و برای مردم احترام قائل هستند.

وی به ظرفیت های استان و طرح‌های نیمه تمام برای فعالیت آنها جهت رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: آیت الله رئیسی شخصی مردمی و دلسوز و برای مردم احترام قائل است، در خودرویی که همراه وی بودیم با گشاده رویی و عاشقانه با همه محدودیت های امنیتی، به تیم حفاطتی برای کمک به مردم دستور‌ به توقف خودروها برای دیدار با آنها داده می شد، بنابراین مسئولان جمهوری اسلامی باید این گونه باشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی ضمن احترام و رفعت، نسبت به مسائل قاطع بود و با شجاعت، جسارت و قاطعیت پیگیر موضوعات و مسائل مردم و جامعه هستند.

وی گفت: باید خدا را شاکر باشیم که چنین شخصیتی به عنوان رئیس جمهور کشورمان بوده که عاشق مردم است.

آیت الله حسینی اظهار کرد: این روحیه که مسئولان جمهوری اسلامی خاکی و در میان مردم حضور داشته باشند بسیار مهم بوده و همان طور که مقام معظم رهبری بیان کردند، ایشان از این روحیه برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استاندار استان نیز در ابتدای قبول مسئولیت با این سفر هیئت دولت روزهای پرکاری داشت و اعتبار خوبی به طرح های عمرانی و غیرعمرانی استان اختصاص پیدا کرد و نقش موثری در زمینه زیرساخت ها، اشتغال و تولید مورد نظر خواهد داشت.

وی به عدم اجازه ذبح قربانی توسط آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: با همه رأفت و مهربانی آیت الله رئیسی فردی جدی، پرکار و پر  تلاش است و همچنین تلاش داشت نامه های مردمی توسط خود او تحویل گرفته شود در این راستا مسئولان باید مردمی باشند.

امام جمعه شهر یاسوج به روز جهانی کودک و اینکه تربیت کودک و افزایش جمعیت مورد تاکید است، افزود: پیامبر اسلام فرمود: «فرزندان را بر سه خصلت تربیت کنید: حب پیامبر، حب اهل بیت پیامبر و سوم تلاوت قرآن تربیت کنید» که این سه ویژگی تربیتی است که کودک را بزرگ، آرمان گرا و باعث تلاش برای دستیابی به ویژگی های ارزشمند پیامبر و اهل بیت او و قرآن می کند.

آیت الله حسینی در ادامه به روز کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: بخشی از راه های دفع بلا اجرای دستورات و قوانین الهی است، از طرفی در ساخت و ساز ها، حفاظت از منابع و جنگل ها باید تدبیر داشت، گاهی آتش سوزی رخ می دهد که باعث از بین رفتن جنگل های ما می شود.

امام جمعه یاسوج  به شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج) اشاره کرد و گفت: مقام امامت مقامی است که آن شخص خلیفه خداوند بوده و تمام موجودات عالم در قدرت و اختیار او است، زیرا بین خلق و خالق واسطه است؛ بنابراین امام نطق همه موجودات عالم را آگاهی دارد.

****************************

امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: عبادات ما زمانی ذخیره قبر و قیامت می‌شود که انسان تقوا را سرلوحه زندگی قرار داده و اعمال نیک را حفظ و از اعمال بد بپرهیزند.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به برگزاری اولین نمازجمعه در مصلی نمازجمعه شهر دیشموک افزود: خوشحالیم که این مرکز بزرگ فرهنگی در بخش دیشموک ساخته شده از بسیج سازندگی سپاه فتح در ساخت این مصلی، بنیادعلوی برای تجهیز و افتتاح دارالقران تقدیر می‌شود.
وی با اشاره فرمایشات رهبری در دیدار تصویری با دانش آموختگان افسری افزود: اخراج آمریکایی‌ها از منطقه مهمترین دستاورد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است که نیاز است تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.
حجت الاسلام راوند ادامه داد: ویژگی مهم و امنیتی نیرو‌های مسلح ما امنیت پایدار است.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به رزمایش رزمندگان و نیرو‌ی زمینی ارتش در مرز آذربایجان گفت: این رزمایش لرزه بر اندام دشمنان انداخته و باعث شده دشمنان دو روز پس از آن حرف شان را پس بگیرند و این ناشی از امنیت پایدار است.
وی افزود: از کشور‌های همسایه خواستار پرهیز از هرگونه عمل ناشی از احساسات هستیم، زیرا امنیت یکی از زیربنا‌های دوام و قوام حکومت اسلامی است.
حجت الاسلام راوند ادامه داد: برخی از نشانه‌ها که حاکی از امیدآفرینی در مردم است با هماهنگی سران قوا برای پیشگیری از وقوع فساد طرح‌هایی دادند، همچنین انجام واکسیناسیون، حذف امضا‌های طلایی در کسب و کار و مبارزه با گرانی‌ها و سفر‌های رئیس جمهور در روز‌های جمعه سبب امید در مردم شده است.
وی با اشاره به ۲۰۰ مصوبه در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: این مصوبات در صورتی محقق می‌شود که استاندار مدیران انقلابی را منصوب و نظارت دقیق بر طرح‌ها وجود داشته باشد.
امام جمعه دیشموک گفت: یکی از دستورات دین اسلام قصاص است، زیرا سبب ایجاد امنیت اجتماعی و آرامش در جامعه و حیات جامعه اسلامی می‌شود.
**************

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه این قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: از جمله عوامل ورود به بهشت زیارت مومن و صله ارحام می باشد رسول خدا برای کسانیکه به زیارت مومن می روند و اهل صله رحم هستند بهشت را تضمین نموده است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مهمترین مسئله و نکته در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموختگان نیروهای مسلح امنیت بود تصریح کرد: اعطای مدال حصون الرعیه افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است از فحوای بیانات رهبر معظم انقلاب معلوم می شود که از نیروهای مسلح راضی هستند نیروهای مسلح قدر بدانند‌. اخراج آمریکا از منطقه مهمترین دست آورد جهاد همه جانبه نیروهای مسلح ماست ویژگی مهم و ممتاز امنیتی که نیروهای مسلح ما به ارمغان آوردند اینست که این امنیت یک امنیت عاریه ای نیست بلکه یک امنیت درون زا، متکی به خود، و مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.

وی با بیان اینکه ایران در طول ۴۳ سال گذشته امنیت را گدایی نکرد به برگزاری نماز جمعه هر هفته به یاد یک شهید اشاره و تاکید کرد: نماز جمعه این هفته مزین  است به یاد و نام شهید ۱۳ حسین طالبیان نژاد شهیدی که به شجاعت و نماز اول وقت و خوش اخلاقی معروف بود، در وصیت نامه‌اش میگویند به ندای هل من ناصر نائب امام زمان امام امت را لبیک گفتم و راهی جبهه نور علیه ظلمت می شوم اگر دیروز در صحرای کربلا نبودم تا به یاری امام حسین برخیزم اما امروز به ندای فرزندش لبیک می گویم و تا آخرین قطره خونم از مکتب حسین دست بر نمیدارم از امت می خواهد گوش به فرمان ولی باشند و امام را تنها نگذارند.

صلواتی با بیان اینکه مساله اصلی در دولت سیزدهم باید پرداختن به اولویت ها باشد خاطرنشان کرد: ما از اقدامات دولت درجهت تسریع واکسناسیون و ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرک و تلاش مجلس و دولت برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و حذف امضاهای طلایی و اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی کاذب سیمان تقدیر و تشکر می کنیم.

 وی بیان کرد: حقیقتا مردم منتظر کاهش قیمت کالاهای اساسی و کاهش گرانی هستند افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ و بعضی کالاها فضاسازی رسانه‌ای که ۸ سال بر همه مشکلات چشم بسته بودند حکایت از طراحی آنان برای التهابات کاذب در بازار دارد، متاسفانه در استان ما یک گرانی خاصی هست چه با همه جای کشور متفاوت است مردم انتظار دارند استاندار محترم به صورت جهادی و انقلابی عوامل گرانی و التهابات بازار را شناسایی کنند اول باید با مدیرانی که مسئول بازار هستند و بازار را رها کردند و ترک فعل نمودند آنان را از عزل کرد و از مدیران جوان و انقلابی و جهادی استفاده کرد و با افراد سودجویی که فقط ظلم می کنند و احتکار می کنند و کسانی که زندگی را به کام مردم تلخ می‌کنند برخورد شود.

صلواتی با بیان اینکه رهبر حکیم و انقلاب در رابطه با جهت گیری تعلیم و تربیت کشور می فرمایند باید به سمت برخورداری از عدالت باشد یعنی آموزش و پرورش ما تعلیم و تربیت ما عدالت پرور تربیت کند عدالت خواه تربیت کند عدالت ساز تربیت کند آموزش و پرورش باید اهداف اسلام را دنبال کنند تاکید کرد: نیاز امروز آموزش و پرورش کشور معلم است مرکز ثقل آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است معلمی یک حرفه فنی است یک کار هنری است و یاد گرفتن لازم دارد، خوب یک قانون کشوری برای جذب معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کشور مصوب شد حدود ۱۲۰ نفر جذب آموزش و پرورش چاروسا شدند حدود ۲۰ نفر را انتقال دادند و بقیه جذب آموزش و پرورش شدند.

وی عنوان کرد: انتظار بود مسئولان آموزش و پرورش استان برای مناطق محروم مثل چاروسا چاره اندیشی می‌کردند خوب متاسفانه در این سال‌ها نیروهای زبده و تحصیلکرده و جوان و خوش فکر و با تجربه و تربیت معلم را انتقال دادند و زمینه را برای جذب این افراد مهیا نمودند، سوالی که مطرح است این است که چرا تعداد جذب  این نیروها در چاروسا بیشتر است؟
آیا این افراد بر اساس واقعیات ها و حقیقت و قانون جذب شدند یا عده ای و کسانی با روابط خاص و پرونده‌سازی در این طرح جذب شدند؟
آیا نمی شد این نیروها دوره های ضمن خدمت و پودمانی و آموزشی برگزار کنند و تکمیل شود بعد این افراد را برای تدریس به مدارس اعزام می کردند؟
هم هسته گزینش هم سازمان بازرسی و نظارت ورود کنند نگذارید عرصه و ساحت مقدس تعلیم و تربیت اینچنین خدشه دار شود و کسانی که با پرونده سازی و صوری به این قانون ملحق شدند برخورد شود و نگذارند با بی عدالتی به بدنه آموزش و پرورش ورود کنند.

صلواتی با بیان اینکه بعضا افرادی جذب شدند که هیچ سنخیتی با معلمی ندارند و هیچ دوره آموزشی برگزار نشد این قداست زدایی از ساحت مقدس معلمی است یادآور شد: اولیاء دغدغمند هستند و با این وضعیت آینده آموزش در چاروسا تاریک است و ضررها و خسارتهای این جذب ها و انتقالی دادن نیروهای تحصیل کرده و خوش فکر و جوان گریبان منطقه چاروسا می شود، متاسفانه یک عده ای در چاروسا نیستند و در مرکز شهرستان زندگی می کنند فرزندان خودشان در بهترین مدارس تحصیل می کنند و خودشان هم می گویند حاضر نیستند فرزندانشان در کلاس درس این نیرو ها و مدارس ثبت نام کنند ‌و حداقل انتظار اینست که برای این نیروها دوره های آموزشی برگزار کنند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه بنده مخالف جذب بچه های چاروسا نیستم اما نگران آموزش و تحصیل فرزندان منطقه هستم اظهار داشت: تا نگاه جناح بازی سیاسی و قوم گرایی و کادر سازی و خوش خدمتی برای اربابان جناح های سیاسی و روح تزویر و خودنمایی و به قربانگاه بردن فضائل اخلاقی و اجرای برنامه های صوری و کاغذی بر نهاد تعلیم و تربیت حاکم است از دل چنین وضعیتی پرونده های کلاهبرداری و نابودی آموزش و بیکاری و ترک تحصیل حاصل می شود و چنین آموزش و پرورشی با آنچه ولی و امام جامعه مطالبه میکند و هدف انقلاب و نظام بود تفاوت از آسمان تا زمین دارد و در آینده هم آثار و خسارت ها و زیانهای این نوع آموزش بر جامعه حاکم می شود امیدوارم مسئولان امر علاج واقعه را قبل از وقوع کنند و از بوجود آوردن این شرایط تلخ پیشگیری کنند.

در نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی سرهنگ پیل آرام از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدا چاروسا به خصوص شهید طالبیان نژاد نمودند.

انتهای پیام/

*******

امام جمعه موقت باشت با ابراز نگرانی از ساده انگاری کرونایی برخی مردم گفت: برخی‌ها بی توجه به کرونا در ایام تعطیلات جاری به سفر رفتند که این امر موجب ازدحام جمعیت، رنجش مردم و کادر سلامت ودرمان می‌شود.
حجت الاسلام بلادی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله اعیاد و مناسبت‌های ماه ربیع الاول، هفته نیروی انتظامی و ۱۷ مهر روز جهانی پست افزود: جشن‌های این ایام باید درشان امامان وپیامبر اکرم (ص) و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزارشود.
وی در خصوص بحران آب که مشکلی جهانی است هم گفت: مسئولان باید پیگیر انشعابات غیر مجاز آب باشند و با عاملان به شدت برخورد کنند.
نماز جمعه پاتاوه
گزیده خطبه های نماز جمعه باشت، پاتاوه، چیتاب و چرامخطیب جمعه پاتاوه هم در جمع نمازگزاران با تبریک حلول ماه ربیع الاول از دست اندرکاران برگزاری پیاده روی دسته‌های عزا و همچنین در پذیرایی عاشقان وعزاداران اهل بیت (ع) و توزیع ۱۴۰۰ پرس غذای گرم بین مردم در ایام قدردانی کرد.
حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت به اولویت‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برداشتن گام‌های موثر اقتصادی، معیشتی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی همچنین کاهش قیمت کالا‌های اساسی موردنیاز مردم و تصویب ۲۱۷ طرح و رفع موانع تولید واشتغال و افزایش تولید وصادرات را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.
نماز جمعه چیتاب
امام جمعه چیتاب با ابراز امیدواری از برکات سفر رئیس جمهور به استان از مسئولان استانی خواست به منطقه کبگیان که دارای سد آبی برای رفع مشکلات کم آبی و مطالعات اولیه آن انجام شده نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر این سد آب گیری شود هزاران هکتار زمین را آبیاری می‌شود و مشاغل زیادی ایجاد می‌شود.
نماز جمعه چرام
امام جمعه چرام هم با اشاره به رهنمود‌های اخیر رهبری با موضوع “تبیین” گفت: تبیینِ و جهاد از مهمترین حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.
حجت الاسلام افشار افزود: همان گونه که آن تبیین در دفاع از قیام عاشورا و علیه یزید و یزیدیان بود، تبیین امروز نیز باید دفاع از انقلابی باشد که ادامه راه عاشورا و علیه دشمنان انقلاب است.
وی با تاکید براینکه خیلی از حقایق موجود باید تبیین شود ادامه داد: فضای غالب در شبکه‌های مجازی نشان دهنده واقعیت‌های کشور و جامعه ایرانی نیست و با چند کار ساده که زمان زیادی هم نمی‌برد می‌توان این فضا را تغییر داد و فرمایش رهبر انقلاب را مبنی بر “جهاد تبیین” را عملی کرد.

*************

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت:تصمیم رهبر انقلاب برای منع ورود کالای کره‌ای مصداق عینی حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان و توجه به تولید داخلی است.مسؤولان حساسیت لازم را داشته باشند کالای استراتژیک در درون تولید شود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: با شروع تحریم‌ها شرکت‌های کره‌ای فروش تجهیزات به ایران را ممنوع کردند در این شرایط شرکت‌های داخلی نیاز بازار را تأمین کردند امروز معنایی ندارد به کره یا ژاپن و… اجازه دهیم کالا وارد کنند.

امنیت عاریه‌ای نیست که دیگران تأمین کنند

وی بیانات رهبر انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری را یادآور شد و با بیان اینکه اخراج امریکا از منطقه مهمترین دستاورد همه جانبه نیروهای مسلح ما است، اضافه کرد: جای امریکا در منطقه نیست باید به جای خلیج فارس در همان خلیج خوک‌ها مشغول شوند. نیاز نیست امنیت ما را تأمین کند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای را هم به کشورهای منطقه بگویم از امریکا درس بگیرید چند کشور در این منطقه از امریکا سلاح وارد کردند نمونه آن عربستان که در مقابل موشک‌های نه چندان مقاوم یمن استقامت نکردند.

امنیت عاریه‌ای نیست قابل خرید و قرض نیست باید درون کشورها مشخص شود کشورهای اروپایی را ببینید علیرغم اینکه ناتو را هم دارند ولی باز احساس امنیت نمی‌کند چون امنیت واقعی نیست وقتی کشورهای اروپایی امنیت متکی بر دیگران دارند تکلیف کشورهای منطقه مثل امارات، عربستان و ترکیه و آذربایجان معلوم است.

خطیب نماز جمعه دهدشت نسبت به شیطنت‌های کشورهای منطقه هشدار داد و گفت: بهتر این است که آقایان احساساتی نشوند آبروی خود را بیش از این نبرند. به دوستان منطقه‌ای و همسایگان هم می‌گوییم در حد و قواره خود صحبت کنید.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیست که ادعا دارد ما برایتان امنیت حاصل می‌کنیم اگر این توانایی داشت در مقابل غزه و کرانه باختری ایستادگی می‌کرد، افزود: حد و اندازه شما مشخص است جمهوری اسلامی برای همسایگان امنیت ایجاد کرده و این مسئله اثبات شده است.

ابزار دیگران نشوید که برای شما خطرناک است

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: اگر کسی حواسش نباشد و به نیابت از دیگران بخواهد وارد جنگ با جمهوری اسلامی شود و تهدید کند نه اینکه کشورهای نیابتی را بلکه اربابان‌شان را جواب محکم، قاطع، کوبنده و پشیمان کننده خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از رئیس جمهور بابت سفرهای استانی گفت: مصوبات خوبی در سفر هفته گذشته به استان شکل گرفت شهرستان کهگیلویه هم مصوبات خوبی دارد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات نیازمند مدیران فعال، خلاق، توانمند و کاربلد است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تغییرات مدیریتی در استان به زودی ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به اینکه برخی از مدیران انگیزه برای کار کردن ندارند، گفت: تغییر رنگ دادن و التماس کردن برای ماندن خیلی مناسب نیست.

امام جمعه دهدشت خطاب به استاندار تأکید کرد: توقع این است نگاه‌های سخیف و ناپسند قومی قبیله ای و سردسیری و گرمسیری را از استان بردارید
انسان‌های ناتوانی که صرفا به پشتوانه مسایل سیاسی قومی  برگزیده شوند منافع برای استان ندارند. چقدر این استان تاوان این مسائل غلط را بدهد؟

وحدانی‌فر با بیان اینکه کهگیلویه محروم نیست بلکه مظلوم است و ظرفیت‌های این شهرستان مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: کهگیلویه زخم خورده سوء مدیریت‌هاست.

پرژه‌های کهنه و بی‌حاصل حاصل بی‌تدبیری‌هاست

وی یادآور شد: در این شهرستان پروژه‌هایی با قدمت تا ۲۰ سال وجود دارد که به نتیجه نرسیده است این‌ها حاصل بی تدبیری و نگاه غلط است.

وی از مسکن مهر به نمونه‌ای از این پروژه‌ها نام برد و گفت: پروژه مسکن مهر سال ۸۷ کلنگ‌زنی شد به غده سرطانی تبدیل شده است. پروژه‌ای که با گذشت ۱۴ سال هنوز در کارهای اولیه مانده است چه رهاوردی می‌تواند داشته باشد و مگر عمر مفید یک ساختمان چند سال است؟چطور در یاسوج و گچساران تکمیل شده در دهدشت رها شده است.

وحدانی‌فر بر ضرورت بکارگیری جوانان توانمند و متخصص تأکید کرد و گفت: فرماندار شهرستان انسان توانمند و پیگیری است اما در زمانی مسؤولیت گرفت که پایان عمر دولت بود.

مسؤولان در قیامت پاسخگوی زنان گوجه‌چین و جوانان سرگردان کهگیلویه باشند

وحدانی‌فر بیان داشت: برخی از مدیران استان و شهرستان بود و نبودشان فرقی نمی‌کند آقای استاندار توجه کند زخم‌های کهگیلویه عمیق است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه با وجود رودخانه‌ها و زمین‌های مستعد دشت‌های شهرستان تشنه و بلا استفاده مانده است، اضافه کرد: قلب انسان به درد می آید زنان این شهر در وانت‌ها روانه شهرستان همجوار برای گوجه چینی می‌شوند مسؤولان در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که با آبیاری زمین‌ها دهدشت غربی، دشت کلاچو زمینه اشتغال و تولید و رونق کشاورزی فراهم می‌شود اما نتیجه بی‌توجهی به این مسئله سرگردانی جوانان در دیگر استان‌ها و کارگری زنان در دشت‌های آباد استان‌های همجوار است.

امام جمعه دهدشت حکم رهبر انقلاب برای رئیس جدید صدا و سیما را یادآوری کرد و با اشاره به وظایف رسانه ملی گفت: صدا و سیما نیازمند تحول به معنای واقعی است اولین حرکت در تحول استفاده از مدیران توانمند و متخصص باشد.