خشکسالی یا بی‌تدبیری؟؛ دلیل اصلی مشکل آب در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟
خشکسالی یا بی‌تدبیری؟؛ دلیل اصلی مشکل آب در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟
خشکسالی یا بی‌تدبیری؟؛ دلیل اصلی مشکل آب در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟
درست که در سال‌های خشکسالی قرار داریم و مردم کمتر به مصرف بهینه آب می‌اندیشند اما بسیاری معتقدند که عدم برخورد مناسب با متخلفان و سارقان آب و همچنین توزیع نامناسب موجب چنین مشکلاتی شده است.

به گزارش خبر دیشموک از یاسوج؛ یکی از مشکلات عمده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال‌های اخیر در همه مناطق مشکل توزیع آب آشامیدنی بوده است.

مشکلات مربوط به توزیع درست آب چنان زیاد بوده که در بسیاری از نقاط به درستی به دست مردم نرسیده در حالی که اگر تدبیر در توزیع وجود داشت با داشتن آب کافی و منابع عظیم آن کام مردم تشنه نمی‌ماند.

مماشات و برخوردهای غیر مستمر با سارقان آب و کسانی که از آب آشامیدنی برای سایر مصارف از جمله کشاورزی باغداری و باغچه‌های خانگی استفاده می کنند و البته عدم فرهنگ‌سازی مناسب موجب شده تا آب در پایتخت آب ایران به بدترین نحو ممکن توزیع شود.

هر چند در سال‌های اخیر پرونده‌هایی از سرقت آب به مراجع قضایی فرستاده شده و برخوردهایی نیز صورت گرفته اما ناکافی بوده و چاره‌ساز نبوده است.

در طول دوران هشت سال دولت مدیریت به اصطلاح تدبیر و امید شاهد آمارهای ریز و درشت زیادی از سوی مسئولان آبفا بودیم آمارهایی در خصوص تعویض و ترمیم شبکه آبرسانی که در صورت واقعی بودن این آمار نباید شکستگی‌ها و فرسودگی‌ها را عامل توزیع نامناسب آب محسوب کرد.

به هر حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که روی منابع عظیم آبی بوده و به قول مسئولان ۱۱ درصد آب‌های کشور از این استان است نباید چنین مشکل حاد تامین آب آشامیدنی داشته باشند.

در برخی مناطق روستایی نزدیک به شهر یاسوج مرکز استان آب به بدترین شکل میان مردم تقسیم می‌شود که خود مردم دلیل را بی‌تدبیری مسئولان و اهمال آنها در مقابل سودجویان می‌دانند.

در صورتی که اگر مدیریت جهادی در آب و فاضلاب حاکم باشد چنین مشکلاتی به حداقل خواهد رسید.

مجمع نمایندگان استان در مجلس که قطعاً سودای نمایندگی دوره آینده را دارند اینک با چنین مدیریت هایی در آب و فاضلاب مطمئناً اعتماد مردم را در این بخش از دست رفته خواهند دید.

همین چند روز پیش بود یکی از مسئولان طراز اول استانی از توزیع نامناسب آب گلایه فراوانی داشت و می‌گفت آب در مرکزی ترین نقطه شهر یاسوج به سختی یافت می‌شود و خانواده‌ها از این وضعیت کلافه شده‌اند.

هر چند که در سال‌های خشکسالی قرار داریم و مردم کمتر به مصرف بهینه آب می‌اندیشند اما بسیاری معتقدند که عدم برخورد مناسب با متخلفان و سارقان آب و همچنین توزیع نامناسب موجب چنین مشکلاتی شده است.

تقریباً در سطح استان نقطه‌ای وجود ندارد که مردم از این وضعیت گلایه‌مند نباشند آنها معتقدند که مدیران آبفا یا نباید چنین مدیریت سخت و طاقت فرسایی را تقبل کرده و اکنون که پذیرفته‌اند باید جهادی و میدانی در روزهای سخت خشکسالی به فکر رفع حداکثری مشکلات باشند.

انتهای پیام/