خبر خوش برای دختران بخش دیشموک ؛بنیاد برکت خوابگاه می سازد
خبر خوش برای دختران بخش دیشموک ؛بنیاد برکت خوابگاه می سازد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد از انقلاب این ستاد در حوزه فضاهای آموزشی مناطق محروم این استان یاد کرد

انقلاب ستاد اجرایی در حوزه آموزشی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد/خداحافظ مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر!

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های جا مانده از توسعه و محروم به شمار می‌رود و نمی‌توان تنها با بودجه ها و منابع دولتی محرومیت ها را برطرف کرد در این بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پیشگام شده و اقدامات بزرگی برای رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف انجام داده است.

از جمله حوزه هایی که از دید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دور نمانده حوزه آموزشی و فرهنگی است که این ستاد انقلاب بزرگی در مدرسه‌سازی همچنین ساخت مساجد و خانه عالم و سایر فضاهای فرهنگی تاکنون انجام داده است.

در همین خصوص و در یکی از بزرگترین اقدامات ستاد اجرایی قرار است مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جمع‌آوری شوند.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان در گفت‌و‌گو با فارس به اقدامات و برنامه‌های ستاد برای رفع مشکلات آموزشی و فرهنگی در استان به خصوص در مناطق محروم و صعب‌العبور اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار است مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش آموز را در این استان جمع آوری کرده و به جای آن‌ها برای دانش آموزان این مناطق محروم مدرسه بسازد.

وی گفت: در کل استان ۳۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۵ دانش‌آموز داریم که اکثر آنها در شهرستان‌های چرام؛ مارگون و بخش‌ دیشموک همچنین در شهرستان بویراحمد، دنا و باشت بوده و غالب این مدارس در مناطق صعب‌العبور هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به یک اقدام بزرگ دیگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه آموزشی گفت: با توجه به اینکه بخش دیشموک یکی از بخش های محروم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و هیچگونه فضای خوابگاهی دانش‌آموزی ندارد عملیات احداث یک باب خوابگاه دبیرستانی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی از روز گذشته در دیشموک آغاز شده که حجم سرمایه‌گذاری بنیاد برکت برای این کار ۲۲ میلیارد ریال است.

وی همچنین به حجم سرمایه گذاری برای جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۵ هزار نفر در استان اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی ۱۰۰ میلیارد ریال برای این کار کنار گذاشته و اکثر این مدارس در مقطع ابتدایی هستند.

نادری به اقدامات ستاد اجرایی در حوزه فرهنگی و آموزشی تا سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: تعداد ۸۶ پروژه در حوزه آموزشی و فرهنگی داشتیم که ۵۴ فضای آموزشی و ۲۷۷ کلاس درس به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ساخته شده است.

وی گفت: همچنین ساخت مسجد و سالن ورزشی و خانه عالم هم بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگی ستاد اجرایی بوده که در قالب ۸۶ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

این مسئول یادآور شد: بخش اعظمی از طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر تعیین پیمانکار شده و طبق برنامه‌ریزی باید در سال ۱۴۰۱ شاهد جمع آوری همه مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر در استان به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام باشیم.

  • نویسنده : مالک آهنگ