خبر خوب| رشد ۳۰۰ درصدی خرید گندم در کهگیلویه
خبر خوب| رشد ۳۰۰ درصدی خرید گندم در کهگیلویه
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از رشد ۳۰۰ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر ؛ اظهار کرد: میزان سطح زیرکشت گندم و جو دیم در سال زراعی جاری در شهرستان بالغ بر ۴۵ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۳۲۰۰۰هکتار زیر کشت گندم و ۱۳۰۰۰هکتار تحت پوشش کشت جو قرار گرفت.

 

رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از رشد ۳۰۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: میانگین تولید گندم دیم در شهرستان از کل کشور بالاتر بوده است، میانگین تولید گندم در هر هکتار در کشور ۱.۵ تن است اما در شهرستان کهگیلویه این میزان ۳.۵ تن است.

 

وی افزود: برخی مزارع حتی بالای ۶ تن در هکتار بوده که این در سطح کشور بی‌سابقه است. برای اولین بار خرید گندم بذری و سیاویی از مرز ۳۰ هزار تن گذشته و خرید هنوز ادامه دارد.

 

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد: تامین به موقع بذور اصلاح شده، ادوات کشت مکانیزه، سموم آفت‌کش و علف کش‌ها و هم‌چنین کلاس‌های آموزشی و دانش به روز کارشناسان و انتقال این دانش به کشاورزان و اجرای این دستورالعمل‌های بر روی زمین باعث شده که محصول گندم از عملکرد بالایی برخورد باشد و برداشت به موقع و در دسترس بودن ماشین آلات برداشت و کار شبانه‌روزی مراکز خرید باعث شده که خرید مازاد بر مصرف به خوبی انجام شود.

 

وی تعداد مراکز خرید در کهگیلویه را دو مرکز عنوان و تصریح کرد: امسال برای اولین بار تعداد کمباین‌های فعال در شهرستان به ۱۴۸ دستگاه رسید که در نوع خود بی‌سابقه بوده و همین موضوع باعث شد حجم حداقل سه برابری محصول نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

 

رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که همان چند روز اول جایگاه‌های مرکز خرید شهرستان پر شدند گفت: با پیگیری‌های مدیرکل راهداری استان، ۴۰ کامیونِ ۲۴ تنی از آبادان به شهرستان آوردیم و روزانه کار حمل گندم را به سمت سیلوهای ذخیره در یاسوج و گچساران انجام می‌دهند.

 

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ