خبرهای خوش حوزه آب از زبان استاندار کهگیلویه و بویراحمد
خبرهای خوش حوزه آب از زبان استاندار کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرهای استان وارد تنش آبی شدند، گفت: با مشارکت بسیج سازندگی سپاه فتح عملیات آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبر دیشموک ،  سید علی احمدزاده در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۶۰ روستا و ۵ شهر استان دارای تنش آبی هستند، گفت: اعتبارات مورد نیاز برای آبرسانی و اجرای پروژه‌های حوزه آب به ۱۸۴ روستا تامین و در اختیار بسیج سازندگی سپاه فتح قرار گرفته که ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی ۱۱۰ روستا آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ ۸ میلیارد تومان  برای اجاره ۱۵ تانکر به منظور آبرسانی سیار به روستاهای زیر ۲۰ خانوار اختصاص دهد، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای نگهداری مخازن آب عشایری اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان مکاتباتی را با وزیر انجام دهد تا اعتباراتی را برای آبرسانی به باغات اختصاص دهد، ضمن اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای خرید و تعمیر پمپ‌های آب که براثر نوسانات برق دچار خرابی و سوختگی شدند اختصاص داده شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اخطار به شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در صورتی که نوسانات و ناپایداری برق حل نشود علیه شرکت توزیع نیروی برق استان به وزارتخانه شکایت می‌کنیم، خسارت‌ها هم باید جبران شود.

وی با اشاره به اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به یاسوج بزرگ( شامل یاسوج، سرآبتاوه، مادوان، بلهزار و مهریان) از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور گفت: با این میزان اعتبار علاوه بر اصلاح شبکه  توزیع آب یاسوج بزرگ، فرسودگی شبکه نیز برطرف می‌شود که تاکنون  ۵۰ میلیارد تومان این اعتبار جذب شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی برای یاسوج احداث شود تا مشکل آب این شهر تا پایان سال ۱۴۰۱ برطرف شود، افزود:  تصفیه خانه شهر یاسوج با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد ماه وارد مدار شود.

وی بیان کرد: با افتتاح سد تنگ سرخ مشکل ناپایداری آب شهر یاسوج برطرف می‌شود.

احمدزاده از اختصاص  ۷۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای اصلاح شبکه توزیع آب سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و افتتاح سد چم‌شیر  برآورده شده که ۸۵۰ میلیارد آن مصوبه شده است.

وی عنوان کرد: با اختصاص اعتبارات کلان در حوزه آب تحولاتی در استان ایجاد و خبرهای خوبی در پیش است البته نیاز است ادارات برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روزهای آینده در دیدار با وزیر نیرو مشکلات حوزه آب استان را مطرح و پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/