حیات وحش گچساران چگونه سیراب می شود+تصویر
حیات وحش گچساران چگونه سیراب می شود+تصویر
رئیس محیط زیست گچساران نحوه سیراب شدن حیات وحش این شهرستان را توضیح داد.

به گزارش خبر دیشموک،   به دلیل خشکسالی و کم بارشی برخی از چشمه ها در مناطق حفاظت شده خشک شدند و با رسیدن فصل گرما حیات وحش برای سیراب کردن خود به ناچار از ارتفاع پایین می آیند، پرسنل خدوم محیط زیست با ایجاد منابع آبی دست ساز و آبشخورها سعی در سیراب کردن جانوران مناطق حفاظت شده دارند.

 ولی رمضانی در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خشکسالی و کم بارشی حیات وحش برای رفع تشنگی خود به منابع آبی ساخته شده رو آورده‌اند.

 وی بیان کرد: افزون بر ۱۱ منبع آبی دست ساز توسط محیط زیست گچساران در مناطق حفاظت شده این شهرستان ایجاد شده است.

 رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به اینکه ۲۳ آبشخور در مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: آبرسانی به این منبع های دست ساز با استفاده از یک دستگاه تراکتور انجام می شود.

 رمضانی عنوان کرد: افزون بر ۴ چشمه در مناطق حفاظت شده توسط محیط زیست گچساران بازسازی شده است.

 وی با اشاره به اینکه خشکسالی برخی از چشمه ها در مناطق حفاظت شده خشک کرد،گفت: خشکسالی و کم بارشی باعث تشنگی بی حیات وحش و رو آوردن آنها به پایین ارتفاعات شده است.

 رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به اینکه منابع آبی دست ساز از ارزش بالایی برای وجود حیات وحش و سیراب کردن آنها برخوردار است، خاطرنشان کرد: افزون بر ۵۳ هزار هکتار مناطق حفاظت شده اعم از کوه خامی، کوه دیل و کوه سرخ در گچساران وجود دارد.

رمضانی بیان کرد: حدود ۱۰ محیط بان در گچساران وجود دارد که این تعداد نیرو با توجه به گستردگی مناطق حفاظت شده بسیار اندک بوده و نیازمند نیروی های بیشتری هستیم.

 وی افزود: محیط‌بانان هر هفته به منبع های آبی سرکشی کرده و در صورت نیاز آنها را پر می‌کنند، تا حیات وحش در این گرمای طاقت فرسا تشنه نماند.

رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به اینکه پر کردن منبع های آبی دست ساز توسط این نهاد در سالجاری از اول خرداد آغاز شده، اضافه کرد: در مناطق حفاظت شده این شهرستان جانورانی اعم از کل بز، پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، سمور، سنجاب و خرس وجود دارد.

 رمضانی اضافه کرد: از ساکنان روستاها تقاضا می شود اگر جانوری را مشاهده کردند به آنها صدمه نزده و سریعاً با محیط زیست تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/