حذف کارکنان مرد از دبیرستان دخترانه‌ پس از گزارش سوت‌زنی فارس
حذف کارکنان مرد از دبیرستان دخترانه‌ پس از گزارش سوت‌زنی فارس
پس از انتشار گزارشی سوت زنی در خبرگزاری فارس مبنی بر بکارگیری معلمان مرد در یک دبیرستان دخترانه واقع در منطقه یک تهران، مدیر مدرسه،مذکور ضمن اعلام تبعیت از قانون اعلام کرد: مشاوران و دبیران مرد از این مجموعه حذف شدند.

به گزارش خبر دیشموک،   روز چهارشنبه گزارش خبری با عنوان(سوت‌زنی| از مدیریت مردانه دبیرستان دخترانه تا قبح‌شکنی دبیر معروف عربی در فضای مجازی) روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت که در آن به تخلف دبیرستان دخترانه شوق پرواز در استفاده از اساتید مرد اشاره شده بود.

بر اساس گزارش مذکور، طبق ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس که در چهل و یکمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۰ مرداد سال اخیر برگزار شده است، تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش‌آموزان الزامی است، اما صفحه اینستاگرام دبیرستان دخترانه  شوق پرواز دوره‌های آموزشی خود را با مشاوران و دبیران آقا تبلیغ می‌کرد.

پس از انتشار گزارش فوق، معصومه صادقی مدیر مدرسه شوق پرواز جوابیه‌ای برای این خبرگزاری ارسال داشت که متن آن بدین شرح است:

«با عرض سلام و تحیات وافر

بدینوسیله به استحضار می‌رساند، مدیریت و پرسنل اجرایی متدین، با دانش و تجربه دبیرستان دخترانه شوق پرواز واقع در میدان تجریش خیابان جلالوند کوچه گلشن
در  راستای اهداف سند تحول بنیادین  وبیانیه گام   دوم  انقلاب اسلامی در تلاش میباشند دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت و تقدیم جامعه نمایند.

 لذا با احترام پیرو درج مطلب خبری کذب در رابطه با بکارگیری معلمان مرد در این دبیرستان از سوی مدیریت محترم ضمن تکذیب، مطالب ذیل جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی ایفاد می گردد.

طبق مجوز شماره ۵۶۹۸۴/۱۲۱

یک باب آموزشگاه علمی آزاد دخترانه در نوبت عصر دبیرستان شوق پرواز مطابق با ضوابط تاسیس گردید. طبق این مجوز دبیرستان برای عصرهای مدرسه در حال آماده سازی تبلیغات و  اسامی معلم های واجد  شرایط در نوبت عصر مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بود  که  به اشتباه  برای عده ای حمل بر حضور اساتید مرد   در نوبت صبح مدرسه شده است.

اینجانب معصومه صادقی مدیر دبیرستان اعلام میدارم برای نوبت عصر  آموزشگاه نیز  از معلم مرد برای سال جاری استفاده نخواهیم نمود.
لازم بذکر میباشد تبلیغ نوبت عصر  آموزشگاه را،  از صفحه اینستاگرام با هدف راهنمایی خانواده های محترم و دانش آموزان در مسیر صحیح حذف گردید.

برای  تحقیق و تفحص بیشتر پیشنهاد میشود با حضور  فیزیکی در مدرسه از روند  فعالیت های آموزشی مطلع شوید.
ضمنا خانم‌ها مریم خانی، صدف نوروزی و خانم مطلبی در پایه های ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ مشاورین مدرسه بودند و مشاور آقا حضور ندارد.»

براساس جوابیه فوق، مدیریت مدرسه با تاکیدبر عدم حضور آقایان در نوبت صبح دبیرستان شوق پرواز و فعالیت مشاوران و مدرسان غیرهمجنس در نوبت عصر با مجوز آموزشگاه، عنوان تخلف مجموعه‌ی آموزشی شوق پرواز در گزارش خبری مذکور را کذب خوانده است، در حالی که آیین‌نامه اجرایی مدارس وزارت آموزش و پرورش شامل حال کلیه محیط‌های آموزشی مدارس می‌شود و قانون مذکور نوبت صبح یا عصر را مستثنی نکرده است.

در بررسی صفحه اینستاگرام این مدرسه نیز مشخص گردید همانطور که خانم صادقی در جوابیه خود نوشته بودند اسامی معلمان مرد از این صفحه حذف شده است.

در گفت‌وگوی تلفنی که با نامبرده داشتیم یکی از مواردی که مطرح شد این بود که در منطقه یک شهر تهران، نه تنها مدارس خصوصی بلکه حتی برخی مدارس دولتی نیز برای نوبت عصر خود از معلمان مرد استفاده می کنند، که در این خصوص آموزش و پرورش باید بررسی لازم را انجام داده و در صورت صحت با متخلفان برخورد کند.

 چنانچه توسط مردم و مخاطبان فارس اطلاعاتی از تخلفات این مدارس نیز به ما برسد، در اطلاع‌رسانی تخلفات آنها مماشاتی نخواهد شد.

در مجموع، گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، ضمن تشکر از تعهد مدیر دبیرستان دخترانه شوق پرواز نسبت به آیین نامه اجرایی مدارس و توجه به مطالبه رسانه‌ای صورت گرفته، بابت عدم به‌کارگیری کارکنان غیرهمجنس در مدارس، اعلام می‌دارد که همچنان بر نحوه مدیریت مدارس دخترانه نظارت کرده تا شاهد اجرای کامل و بدون تبعیض قانون مذکور در همه نقاط کشور باشیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس