استاندار خوزستان گفت: روستای جولکی با پیگیری های صورت گرفته و موافقت وزارت کشور به شهر تبدیل شد.

جولکی به شهر تبدیل شد و جبار روشن شهردار سابق دیشموک که به عنوان شهردار جولکی انتخاب شد؛ رسما کاد خود را آغاز کرده است.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در سفر به شهر جدید جولکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تبدیل این روستا به شهر خواست مردم است افزود: امروز ساختمان شهرداری و شورای شهر جولکی افتتاح شد.
وی بیان کرد: امیدواریم تبدیل روستای جولکی به شهر منشا خیر و توسعه برای مردم باشد و شاهد ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشیم.
شریعتی گفت: یکی دیگر از خواسته های به حق مردم جولکی اجرای طرح آبخیزداری بود که اثرات مطلوبی همچون جلوگیری از ایجاد سیلاب‌ها، فرسایش خاک، حفظ خاک و همچنین آبیاری زمین های کشاورزی پایین دست در مواقع مختلف و توسعه کشاورزی به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح آبخیزداری به مدت ۱۰ سال تعطیل بود ادامه داد: این طرح با تکنولوژی بتن غلتکی انجام می شود از این تکنولوژی سال گذشته در مناطق روستایی اندیمشک استفاده شد که نتایج خوبی داشت.
به گفته شریعتی نیمی از منابع مالی این طرح با اذن رهبری از محل صندوق توسعه ملی و نیمی دیگر با تفاهم نامه ای که با معاون وزیر جهاد کشاورزی امضا شده از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی است.
وی افزود: یکی دیگر از درخواست های مردم جولکی فعالیت شبانه روزس درمانگاه و مرکز خدمات پزشکی و بهداشتی بود که محقق شد.
استاندار خوزستان در بخشی دیگر اظهار داشت: پروژه احداث جاده امیدیه به آغاجاری درحال انجام است اما چند کیلومتر از این جاده از محل لوله های نفت می گذرد که شرکت نفت بخاطر برخی استانداردها مانع شد.
وی افزود: قرار است یک پل با رعایت استانداردها ساخته شود و جاده به سه راهی آغاجاری برسد.
شریعتی گفت: جاده امیدیه به جایزان نیز در دست نفت است که البته گله هایی از پیمانکار این پروژه داریم با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد مجددا این پروژه فعال شود.
جولکی از بخش‌های تابعه شهرستان آغاجاری در استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. مرکز این بخش روستای جولکی است.جمعیت این بخش طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، پنج هزار و ۷۳۷ است.
وزیر کشور آبان سال گذشته با تبدیل روستای جولکی به شهر موافقت کرد.