جلوی چند استخدام غیر قانونی در کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد؟
جلوی چند استخدام غیر قانونی در کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد؟
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع برخورد با استخدام‌های غیر قانونی در این استان اشاره کرد.

به گزارش خبر دیشموک،   مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضاییه با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به تحول و تعالی در قوه قضاییه و برنامه عملیاتی که جهت آن تدارک دیده شده اشاره کرد و گفت: در ۸ فروردین امسال رئیس قوه قضاییه ۱۵ اولویت اساسی را در این برنامه عملیاتی طراحی و اعلام کردند که بومی سازی تحول در استان در دست اقدام قرار گرفت و به مرکز اعلام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال رفع اطاله دادرسی در استان هستیم گفت: پرونده های آمده از سال ۹۸ به طور کامل مختومه شده و سعی می کنیم که پرونده زیر یک سال دیگر نداشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در بحث حقوق عامه نیز دستگاه ها نباید ترک فعل داشته باشند گفت: در این خصوص همکاران ما وارد عمل شده در سال گذشته ۵۰۰ هکتار حکم رفع تصرف صادر شد کار دیگر اینکه بر اساس نظارت صورت گرفته در کنار ماموران منابع طبیعی و آب منطقه ای ۱۶۴ اراضی رفع تصرف گردید و کار بزرگ تر این که قراردادهایی که منابع طبیعی با افراد می‌بست تا اینکه اراضی جهت تولید و اشتغال در اختیار آنها قرار گیرد بیش از هزار هکتار فسخ قرارداد به دلیل انحراف از طرح اصلی در استان داشتیم همچنین ۴۰ هکتار آزادسازی بستر رودخانه ها اجرا شده است.

وی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به عنوان برنامه همیشگی در دستور کار قرار گرفت شورای راهبردی میان ما و پلیس تشکیل شد وضعیت بسیار مطلوب شده و به صورت شبانه روزی هفته‌ای ۲ بار این طرح در استان اجرا می شود.

این مسئول با بیان اینکه خدمت به مردم و تشکیل سریع پرونده و رسیدگی به دعاوی در این استان سریعتر از سایر نقاط کشور صورت می‌گیرد گفت: این در حالی است که ماهیانه بیش از ۲۰۰ پرونده روی دست قضات بوده که کار سختی را در پیش دارند با وجود اینکه کمبود نیروی قضایی در استان بیشتر از سایر استان های کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در خصوص برخورد با هرگونه اقدام مجرمانه در فضای مجازی نیز کارهای بزرگی انجام شده و با یک باند بزرگ کیس هالیوودی که فعالیتهای آنها در سطح کشوری بود برخورد قاطع شد و اکنون آن تعداد جوانان که برای آنها کار می کردند در خدمت نظام جمهوری اسلامی هستند.

نگین تاجی با بیان اینکه برخوردهای قاطعانه با برخی فضاها و مکان‌ها انجام شده است گفت: برخورد ما با کافی شاپ‌ها در سطح کشور شدیدترین نوع برخورد بوده و پلمپ ها و ابطال پروانه مجوز کسب بسیاری در این زمینه داشتیم.

وی با بیان این که در تیراندازی‌ها و استفاده از صلاح در برنامه‌ها، مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسیم گفت: با دستگیری کسانی که در استقبال مسئولان تیراندازی کرده بودند نشان دادیم که در برخورد با چنین اقداماتی مسئول و غیر مسئول برای ما تفاوتی ندارد.

فیلم را مشاهده کنید

انتهای پیام/