جزئیات جدیدی از اجرای رتبه بندی معلمان
جزئیات جدیدی از اجرای رتبه بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت بودجه پایداری برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته است.

به گزارش خبر دیشموک،   یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با حضور در شبکه خبر در خصوص قانون رتبه بندی معلمان گفت: نسخه اولیه شیوه‌نامه رتبه بندی تا فردا اعلام شده و با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی مذاکره خواهیم کرد؛ فکر نمی‌کنم بیشتر از یک هفته این هماهنگی‌ها زمان لازم داشته باشد.

وی با بیان اینکه تکالیف دیگر آئین نامه آماده سازی شده است؛ گفت: ان شاالله این رتبه‌بندی به زودی وارد مرحله اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمان مدارس استثنایی و مناطق محروم هر سال سه ماه ارفاق می‌گیرند؛ یعنی هر دوره یک سال کوتاه خواهد شد و از ۵ به ۴ سال می‌رسد اما به طور کلی برای کارمندان شاغل است.

وی با بیان اینکه همکاران رسمی و پیمانی مشمول رتبه‌بندی خواهند شد؛ گفت: رتبه بندی از زمان تأسیس تحول سند بنیادین یکی از ارکان کیفیت‌بخشی و ارتقای صلاحیت‌های معلم بود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ رتبه بندی دچار اشکال واقع شد گفت. رتبه بندی گذشته فقط به معنای افزایش حقوق بود اما رتبه بندی اخیر اجرا نشد؛ با آمدن دولت دکتر رئیسی در شعارهای انتخاباتی ایشان در جمع فرهنگیان با صراحت فرمودند که ما اجرای نظام رتبه بندی را تسریع خواهیم کرد که خوشبختانه این موضوع اتفاق افتاد و دولت بودجه پایداری برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفت گفت: در مجلس هم این بودجه به ۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و سال گذشته برای در نظر گرفتن این بودجه اعتبارات ناپایداری در نظر گرفته بودند و اعتبارات آن ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای سه ساله بود ولی در حال حاضر دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان (همت) برای ۱۸ ماه در نظر گرفت.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اراده دولت و مجلس با همکاری شورای نگهبان بر این بود که رتبه بندی اجرایی شود؛ شیوه نامه در زمان کوتاه طراحی خواهد شد تا به ماده یک رتبه بندی آمده است عمل بشود و کمکی به معیشت فرهنگیان شود.

انتهای پیام/