جزئیات بیمه سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان
جزئیات بیمه سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان
دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها می توانند دوران تحصیل خود را به سابقه بیمه ای موثر در بازنشستگی تبدیل کنند.

به گزارش خبر دیشموک  ،  مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هم زمان با  روز دانشجو گفت: دانشجویان می توانند به انعقاد قرارداد بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی سابقه بیمه ای خود را از دوره دانشجویی آغاز کنند.
رسول چراغ سحر افزود: متقاضیان استفاده از بیمه دانشجویی می توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir نسبت به عقد قرارداد بیمه دانشجویی اقدام کنند و در صورتی که به هر دلیلی موفق به ورود یا ثبت مشخصات خود در این سامانه نشوند، شعب تامین اجتماعی و هم چنین کارگزاری های رسمی این سازمان در شهرهای مختلف استان آماده همکاری و راهنمایی آنان خواهند بود.
وی افزود: با بیمه دانشجویی، در عین حفظ و برخورداری از پوشش درمانی از طریق والدین، دانشجویان می توانند برای خود سابقه بیمه ای ایجاد کنند و خدمات درمانی آنان نیز قطع نخواهد شد.

چراغ سحر اضافه کرد : در واقع دانشجویان در دوران اشتغال به تحصیل، این سال ها را تبدیل به سوابق بیمه ای خود می کنند و به همان میزان زودتر بازنشسته می شوند.
وی با بیان این که طرح بیمه دانشجویی، همه دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع گوناگون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را در برمی گیرد، گفت: به عنوان مثال، دانشجوی دوره کارشناسی که چهار سال به تحصیل اشتغال دارد، پس از فراغت از تحصیل، به همان میزان سابقه بیمه ای خواهد داشت و در صورت استخدام یا اشتغال در بازار کار، جهار سال زودتر بازنشسته خواهد شد.
به گفته وی، سابقه بیمه دانشجویی همواره برای دانشجویان محفوظ است و امکان انتقال آن به سایر صندوق های بیمه ای و بازنشستگی نیز وجود دارد.
چراغ سحر اظهار داشت: حتی اگر دانشجو پس از فراغت از تحصیل به دلایلی موفق به استخدام یا اشتغال در جایی نشود، می تواند سابقه بیمه ای خود را تحت عنوان بیمه مشاغل آزاد ادامه دهد و با پرداخت حق بیمه ماهانه از مزایای آن از جمله بازنشستگی استفاده کند.

وی در باره نرخ‌های پرداخت حق بیمه در این طرح نیز گفت: حق بیمه دانشجویی دارای سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است و دانشجو می‌تواند یکی از این نرخ‌ها را با توجه به شرایط خود انتخاب کند.
وی افزود: نرخ ۱۲ درصد شامل بازنشستگی و پرداخت مستمری به بازماندگان بعد از فوت است، نرخ ۱۴ درصد، بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را شامل می‌شود و نرخ ۱۸ درصد نیز علاوه بر بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی، ازکارافتادگی را نیز در بر می‌گیرد.
وی در باره امکان پرداخت حق بیمه سال‌های گذشته گفت: سابقه بیمه‌ای فقط از روز انعقاد قرارداد و آغاز بیمه پردازی قابل ثبت است و روز‌ها و سال‌های گذشته را دربرنمی گیرد؛ بنابراین توصیه ما به دانشجویان عزیز این است که در اولین فرصت نسبت به انجام این کار اقدام کنند و زمان را از دست ندهند.
به گفته چراغ سحر، کسانی که به عنوان بازمانده، مستمری والدین خود را دریافت می‌کنند و یا تحت پوشش درمان بیمه آن‌ها هستند نیز شرایط عقد قرارداد بیمه‌ای و استفاده از بیمه دانشجویی را دارند و می‌توانند مستمری خود را هم چنان دریافت و از خدمات درمانی بیمه والدین خود استفاده کنند و در این صورت نه مستمری آنان قطع خواهد شد و نه نیاز به پرداخت سرانه درمان دارند..

انتهای پیام/