جدی گرفته و فرهنگ سازی شود تا مردم از ماسک بیشتر استفاده کنند
جدی گرفته و فرهنگ سازی شود تا مردم از ماسک بیشتر استفاده کنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد استانی کرونا به موضوعات مختلفی اشاره کرد از جمله تذکر به کسبه‌ای که تاکنون خود را واکسینه نکرده‌اند.
به گزارش خبر دیشموک از یاسوج؛ سید علی احمدزاده در نشست ستاد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در هشتاد و ششمین هفته از کرونا قرار داریم تعداد ۱۶ شهر کشور قرمز بوده و این آمار شکننده است چرا که وضعیت بسیاری از شهرها نارنجی است دو شهرستان دنا و بهمئی در استان ما آبی هستند و بویراحمد و کهگیلویه نارنجی و بقیه شهرها زرد هستند و شرایط پایداری در بویراحمد و کهگیلویه نداریم.

استاندار گفت: چند روزی مرگ و میر در استان نداشتیم اما اکنون روزانه میانگین یک مرگ کرونایی داریم یکی از استان‌هایی که رعایت پروتکل ها در آن بسیار کم شده استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید از ادارات و کارمندان بخواهیم که رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند از رسانه‌ها و صدا و سیمای استان انتظار داریم که موضوع جدی گرفته شود و فرهنگ سازی کنند تا مردم از ماسک بیشتر استفاده کرده و ساده‌انگاری را کنار بگذارند کرونا را باید جدی گرفت چرا که همچنان در کمین است این سهل انگاری و ساده انگاری وضعیت را بدتر خواهد کرد در روزهای آینده مراسمات عروسی و جشن ها را در پیش داریم که باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم وضعیت را پایدار نگه داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وضعیت ثابت و پایداری در استان داریم اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما باید مراقب باشید از عموم مردم به خصوص کسبه می‌خواهیم که حساسیت بیشتری نسبت به ویروس داشته باشند.

وی گفت: موانعی ملی برای کسبه در نظر گرفته شده آن‌هایی که واکسن دریافت نکرده‌اند به زودی حق فعالیت ندارند و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه وارد عمل خواهد شد و از فعالیت چنین افرادی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

استاندار گفت: کارمندان دولت باید همه واکسینه شوند چرا که ارباب رجوع در ادارات زیاد است فراگیری واکسیناسیون توسط رئیس جمهور تاکید شده و از همه مسئولان و دست اندرکاران درخواست فرهنگ‌سازی برای واکسینه کردن را داریم باید همه مردم در کمترین زمان ممکن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند همچنین دانشگاه علوم پزشکی باید به دنبال تهیه انواع واکسن باشد.

احمدزاده گفت: باید مراقب فضاها و اماکن عمومی باشیم به خصوص فضاهای ورزشی و باشگاه ها باید مورد نظارت جدی قرار گیرد.

استاندار ادامه داد: تبلیغات منفی در خصوص اثر گذاری واکسن شده که این حرف‌ها پشتوانه علمی ندارد وزارت بهداشت چنین شایعاتی را تایید نکرده و باید در استان خودمان کار علمی و پژوهشی انجام و نتیجه آن به سمع و نظر مردم برسد.

وی گفت: نباید اجازه سیر صعودی کرونا در استان را بدهیم هر چند وضعیت ثابتی داریم اما سیرنزولی در استان جدی نیست و نباید غافل شویم.

احمدزاده با اشاره به مشکلاتی که در استان وجود دارد و برخی ها گرفتار ویروس می‌شوند و تا چندین روز به پزشک مراجعه نمی‌کنند یادآور شد: این ها چند روز درگیر بیماری هستند و دیر به پزشک مراجعه می کنند و ریه آن‌ها کاملاً درگیر می‌شود که باید دست از این سهل انگاری بردارند.

وی گفت: پزشکان باید به موقع دارو و درمان را آغاز کنند در برخی از مناطق گلایه مردم این است که پزشکان این کار را انجام نمی‌دهند.

استاندار با بیان اینکه مجبور به زندگی با کرونا هستیم و باید این بیماری را در کنار خود بپذیریم یادآور شد: با واکسیناسیون و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی به سلامت از این بیماری رها خواهیم شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پیک جدیدی برای ماههای آینده پیش بینی شده یادآور شد: باید بیمارستان‌های ما مجهز به دارو و اکسیژن باشند تا غافلگیر نشویم هرگونه غافلگیری قابل قبول نیست همه دستگاه‌های متولی باید تجهیزات را آماده کنند.

احمدزاده در خصوص کاروان های سیاحتی و زیارتی گفت: آنها باید پروتکل ها را رعایت کنند و هرکدام رعایت نکردند پلیس و راهداری برخورد کرده و از سفر آن‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/