ثبت نام ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
ثبت نام ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت نام بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی از امروز دوشنبه دهم خرداد ماه ۱۴۰۰ در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قلندری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت؛ ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان فعالیت خود را آغاز کرده و زوج هایی که دونفر یا یکی از آنها دانشجو باشد و از تاریخ اول فروردین ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عقد کرده باشند می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی سامانه ملی http://ezdvaj.nahad.ir ثبت نام کنند.

وی افزود؛ بعد از ثبت نام دانشجویان متقاضی در سامانه ، می توانند بازه زمانی برای حضور در مشهد مقدس را مشخص کنند.

حجت الاسلام قلندری تصریح کرد؛  شعار ازدواج دانشجویی ازدواج بهنگام، آسان،  آگاهانه و پایدار است و زوج ها پس از گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی به مدت سه روز به طور رایگان از طرف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.

این مسئول افزود؛  در این سه روز حضور برای زوج های دانشجو مباحثی در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهآرت های زندگی در حل اختلافات زن و شوهر و … ارایه خواهد شد و در پایان با یک اختتامیه زوج های جوان به محل زندگی خود بر می گردند.

وی بیان کرد؛ با توجه به اینکه سال گذشته به دلیل شرایط کرونا وضعیت آموزشی و فرهنگی دانشگاه ها تحت تاثیر قرار گرفت و وقفه ای یکساله در ازدواج دانشجویی ایجاد شد و مرحله بیست و چهارم با شعار  “همسفر تا بهشت ” امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قلندری گفت؛ محدودیتی در ازدواج دانشجویی نداریم و دانشجویان دانشگاه های نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد می توانند در این طرح شرکت کنند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛ در دوره های بیست و یکم ازدواج دانشجویی ۸۰ زوج، دوره بیست و دوم ۱۰۰ زوج و دوره بیست و سوم ۱۲۰ زوج ثبت نام کردند و در این سه سال ازدواج دانشجویی ۲۰ درصد رشد داشته و جزو پیشگامان بوده ایم.

حجت الاسلام قلندری ضمن برشمردن فواید ازدواج دانشجویی گفت؛ از تعداد وقایع ازدواج دانشجویی که در دانشگاه های استان  کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده هیچکدام منجر به جدایی و طلاق نشده است و صفر درصد هستیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یاسوج  بیان کرد؛ آمار طلاق در کل کشور ۸.۲ درصد بوده که در ازدواج دانشجویی این میزان به ۵.۸ درصد یعنی کمتر از میانگین کشوری است و نشان از موفق بودن ازدواج دانشجویی دارد .

انتهای پیام