ثبت‌نام یارانه معیشتی، شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان
ثبت‌نام یارانه معیشتی، شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان
معاون پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شگرد جدید کلاهبرداران با عنوان «جاماندگان یارانه جدید» خبر داد.

به گزارش خبر دیشموک،   سرهنگ عمرانی‌زاده گفت: با توجه به واریز نشدن یارانه جدید به حساب برخی سرپرست خانوارها، مجرمان سایبری به دنبال کلاهبرداری از این افراد هستند.

وی ادامه داد: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق ایمیل، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی با عناوینی همچون ثبت نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی کاربران را فریب داده و از اطلاعات آنها سوء استفاده می‌کنند.

معاون پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد افزود: این کلاهبرداران سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال پیامک از طریق شماره‌های ناشناس و یا ارسال لینک‌های حاوی برنامه‌های آلوده از کاربران کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: کاربران گرامی آگاه باشند که اعتماد به پیامک های دریافتی از منابع ناشناس و یا شماره‌های ناشناس می تواند زمینه سرقت اطلاعات آنها را فراهم کند.

معاون پلیس فتا استان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران خواست: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، گزارش دهند.

سرهنگ عمرانی‌زاده گفت: هموطنانی که به هر دلیلی، ابهام یا اعتراضی در خصوص یارانه دارند با مراجعه به سامانه mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

وی افزود: شهروندان برای ثبت نام و ارائه اطلاعات یارانه ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.

انتهای پیام/