تیغ پیمانکاران هر لحظه امنیت شغلی کارگران را تهدید می کند/برونسپاری در دستگاههای دولتی افتی برای امنیت شغلی و حقوقی کارگران
تیغ پیمانکاران هر لحظه امنیت شغلی کارگران را تهدید می کند/برونسپاری در دستگاههای دولتی افتی برای امنیت شغلی و حقوقی کارگران
فرماندار کهگیلویه ادامه داد :تیغ پیمانکاران هر لحظه امنیت شغلی کارگران را تهدید می کند و این نگرانی ها تجربه خوبی از کار با پیمانکاران را به نمایش نمب گذارد .

دارا کریمی‌نژاد امروز در دیدار مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اشتغال پایدار با تکیه بر راهبردهای آینده نگری محقق خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه گفت: توزیع هدفمند اعتبارات اشتغالزایی و نظارت بر آن باعث جلوگیری از موازی کاری‌ها و ایجاد شغل پایدار و کاهش نرخ بیکاری است.

وی علت به سر انجام نرسیدن موضوعات اشتغال در برخی موارد را موازی کاری نهادها و دستگاههای دولتی  و غیر دولتی اعلام کرد.

کریمی‌نژاد گفت: به عنوان مثال در شهرستان کهگیلویه بیش از ۱۷دستگاه به اشتغال ورود کرده‌اند اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این امر موجب اتلاف منابع است افزود :هر یک از دستگاهها به صورت جزیره‌ای اقداماتی انجام می‌دهند همین خود موجب می‌شود تا به درستی از ظرفیت‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار استفاده نشود.

رییس کارگروه اشتغال کهگیلویه بیان داشت: این شهرستان ظرفیت بالایی جهت تولید و اشتغال در رسته کشاورزی، بوم گردی،گیاهان دارویی، منابع طبیعی، مشاغل خانگی، طرح‌های دانش بنیان،  تعاونی و مشارکت دارد.

وی تاکید کرد : با پیاده کردن این طرح‌ها در روستا می‌توانیم  از مهاجرت و رشد حاشیه نشینی جلوگیری کنیم.

این مسؤول فعال شدن تعاونی‌های راکد در شهرستان را از اولویت‌های این دستگاه در شهرستان دانست و گفت : تعاونی‌های دارای بنیه مالی و کاری مورد توجه قرار گیرند و فرمانداری با همکاری بخشداری و دهیاری‌ها  آماده حمایت از تعاونی‌ها است.

وی افزود: دیگر زمان آن رسیده افق روشنی ترسیم کنیم بنابراین نیازمند همدلی و نگاه تخصصی  و علمی به طرحها هستیم.

فرماندار :برونسپاری در دستگاههای دولتی افتی برای امنیت شغلی و حقوقی کارگران
دارا کریمی نژاد در خصوص حضور پیمانکاران در ارکان خدماتی ادارات دولتی گفت:حضور پیمانکاران در نهاد های عمومی دولتی و غیر دولتی به بهانه کاهش هزینه های عمومی انجام می شود اما در پس ان امر کاهش مزایای رفاهی کارگران و سنگین شدن وزن پیمانکاران در دستگاههای دولتی و مسلط شدن حقوق زدایی شده است

وی ادامه داد :تیغ پیمانکار ان هر لحظه امنیت شغلی کارگران را تهدید می کند و این نگرانی ها تجربه خوبی از کار با پیمانکاران را به نمایش نمی گذارد .
وی با تاکید بر تلاش های اهالی حقوق کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد :باید در راستای رعایت انصاف به به صراحت بر دستگاههای دولتی، و نهادهای عمومی بقبولانند که بر پیمانکاران خود سختگیرانه نظارت کنند و با مانیتورینگ از طریق رسانهدهای مستقل تعهد پیمانکاران را راستی ازمایی نمایند

 

انتهای پیام/